1400/07/15-11:18
عضو شورای شهر در بازدید از پروژه ها؛

بهبود کیفیت خدمات محیط زیست و پسماند در منطقه ۱۳

بهبود کیفیت خدمات محیط زیست و پسماند در منطقه ۱۳

نایب رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در بازدید از طرح ها و پروژه های منطقه۱۳، بوستان جنگلی سرخه‌حصار را پتانسیل بزرگ زیست محیطی و گردشگری در شرق تهران برشمرد و گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته، شاهد بهبود کیفیت خدمات منطقه۱۳ در حوزه تفکیک پسماند و محیط زیست هستیم.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳، مهدی بابائی، نایب رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در بازدید از مراحل آماده‌سازی مرکز تخصصی تفکیک پسماند منطقه۱۳(MRF)، پیشرفت این مرکز را مناسب و خوب ارزیابی کرد و گفت: مدیریت شهری منطقه ۱۳ قول بهره‌برداری از این پروژه را در آینده نزدیک داده است که امید می رود در کنار مزایای زیست محیطی پروژه MRF در منطقه۱۳، فعالیت عوامل غیر مجاز بازیافت در سطح محدوده متوقف شود تا فرآیند بازیافت و تفکیک پسماند به نحو مطلوب انجام شود.

او در خصوص چشم انداز و اولویت کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری در حوزه تفکیک زباله و پسماند در شهر تهران ادامه داد: ما باید به سمت نقطه ای حرکت کنیم که بتوانیم دفن زباله را به صفر رسانده و از زباله تر کمپوست تهیه کنیم و قسمتی از زباله را که نمی توان بازیافت کرد را در قالب زباله سوز ها تبدیل به انرژی کنیم.

بابائی با بیان اینکه در حال حاضر روزی ۲۶۰۰ تن زباله در تهران دفن می شود که مخاطره بزرگی در حوزه‌ مسائل زیست محیطی دارد محسوب می شود، اضافه کرد: دغدغه ما در شورای شهر تهران، ساماندهی موضوع بازیافت و دستیابی به تفکیک پسماند صد در صدی و عدم دفن زباله است.

به گفته عضو شورای شهر در حال حاضر پروژه MRF در ۳ پهنه به صورت پایلوت در حال انجام است که در صورت اجرای موفقیت آمیز طرح در دیگر مناطق شهر اجرایی خواهد شد.

بابائی، پارک سرخه حصار در منطقه۱۳ را پتانسیل بزرگ زیست محیطی و گردشگری شرق تهران برشمرد و یادآور شد با توجه به تمهیدات مدیریت شهری منطقه۱۳، امسال شاهد بهبود کیفیت فضای سبز و محیط زیست در محدوده بودیم.

او کاهش ۸۰ درصدی آتش سوزی ها از طریق مقابله بیولوژیک با علف های هرز درون پارک را از دیگر طرح های مثبت منطقه اعلام و خاطر نشان کرد: با این اقدام، حوادث و آسیب به فضای سبز و درختان سرخه‌حصار بسیار کاهش پیدا کرده است.

او ابراز امیدواری کرد: با تمهیداتی که در جهت ارتقای وضعیت مسائل زیست محیطی و گردشگری پارک هست هر چه زودتر شاهد بازگشایی پارک و استفاده شهروندان از پارک باشیم.

مرکز واکسیناسیون خودرویی بوستان جنگلی سرخه‌حصار، مرکز نگهداری از سگ های بلاصاحب سرخه حصار(پردیس مهربانی) و سرای محله امامت از دیگر پروژه های مورد بازدید عضو شورای شهر تهران بود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط