1400/07/26-21:34
به مناسبت روز جهانی عصای سفید؛

سومین سرای محله مناسب سازی شده منطقه ۱۹ افتتاح شد

سومین سرای محله مناسب سازی شده منطقه ۱۹ افتتاح شد

آیین افتتاح سرای محله مناسب سازی شده بهمنیار با حضور شهردار، معاونین، شورایاران و اعضای کانون معلولین منطقه برگزار شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، علی توکلی در این مراسم که به مناسبت روز جهانی عصای سفید برگزار شد، ضمن بازدید از اقدامات اجرا شده برای مناسب سازی معابر پیرامونی و امکانات این سرا، دو شهروند معلول را که به نمایندگی از اعضای کانون معلولان منطقه در مراسم حاضر شدند، در بهره برداری نمادین از سرای مناسب سازی شده همراهی کرد.

شهردار منطقه فعالیت های اجرا شده برای مناسب سازی و بهسازی سراهای محلات را گامی مهم در راستای ایجاد شرایط عادلانه در استفاده از تجهیزات و امکانات سراها و رفاه حال شهروندان دارای معلولیت دانست و افزود: در همین راستا اقدامات مختلفی با تشکیل کمیته مناسب سازی برنامه ریزی و اجرا شده و در همین راستا نیز سرای محله بهمنیار بعد از سراهای محلات خانی آباد نو و شهید کاظمی بعنوان سومین سرای مناسب سازی شده است که همزمان با هفته جهانی نابینایان تقدیم شهروندان این منطقه شد.

به گفته توکلی سرای محله شهید کاظمی از دیگر سرای مناسب سازی شده این منطقه محسوب می شود که در مجموع ساختمان این سراها در سه طبقه از تجهیزاتی همچون آسانسور، بالابر، رمپ با ۵ درصد شیب، تابلوهای راهنما، مسیر زرد ویژه نابینایان و میله های دستگرد شده است. ضمن اینکه تمام اتاق های سراهای محلات خانی آباد نو و بهمنیار به تابلوی خط بریل ویژه نابینایان نیز مجهز شده است.

این مسئول همچنین در بازدید از اتاق مثبت زندگی که بعنوان یک بهزیستی کوچک محله در زمینه ارائه خدمات توان بخشی، اجتماعی، خدمات مشاوره و پیشگیری و توزیع بسته های حمایتی به افراد نیازمند فعالیت می کند، خواستار تعامل و هماهنگی مسئولین این اتاق با شورایاران منطقه به منظور تسریع و تسهیل در شناسایی افراد آسیب دیده برای بهره مندی از امکانات این مکان شد.

در پایان این مراسم شهردار منطقه از دبیر کانون معلولان منطقه و همچنین یک شهروند روشن دل هنرمند در رشته موسیقی و نیز یک بانوی قهرمان ورزشی معلول که هر دو از اعضای کانون معلولان منطقه هستند، با اهدای لوح و هدیه تقدیر کرد.

براساس این گزارش به مناسبت هفته جهانی نابینایان، ۴۸۰ مترطول مسیر خیابان مطهری جنوبی(حدفاصل میدان شقایق تا خیابان شکوفه) که در قالب اقداماتی همچون همسطح سازی تقاطع ها، حذف زواید فیزیکی و ایجاد ورودی به بوستان مطهری برای استفاده در موارد اضطراری از جمله تردد خودروهای امدادی، مناسب سازی و آماده بهره برداری شده است، افتتاح شد.

این گزارش می افزاید: فعالیت های مناسب سازی در سرای محله شریعتی جنوبی و بوستان های مطهری و جوانه نیز در حال اجرا است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط