1400/07/27-15:13
میثم مظفر رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران تاکید کرد:

ضرورت تشکیل کارگروه حسابرسی و نظارت مالی در دوره جدید شورا

ضرورت تشکیل کارگروه حسابرسی و نظارت مالی در دوره جدید شورا

رئیس کمیته برنامه و بودجه شورا با بیان اینکه حسابرسی ها مالی زمانی مفید خواهد بود که بهنگام و پیش از تفریغ بودجه ارائه گردد، تاکید کرد: طرح ایجاد کارگروه حسابرسی و نظارت مالی تحقق این رویکرد را مدنظر دارد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران؛ رئیس کمیته برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در تشریح طرح منشور کارگروه حسابرسی و نظارت مالی گفت: یکی از اصلی ترین وظایف شورا، اعمال نظارت مالی از طریق حسابرسی و بازرسی مالی است.

متاسفانه از سال ۱۳۹۴ پرونده های حسابرسی از شرکتها، سازمان ها، واحدهای ستادی و مناطق شهرداری تهران باز مانده و شورای شهر عملا  از سال ۹۴ این وظیفه مهم و محوری خود را رها کرده و هیچ گزارش حسابرسی از آن سال در شورا ارائه و تصویب نشده است!

میثم مظفر ادامه داد: عدم بررسی و تصویب صورت های مالی شهرداری توسط شورا، در حال حاضر یک مانع جدی برای مدیریت شهری در حوزه تعامل با نظام بانکی، اخذ تسهیلات و انتشار اوراق مشارکت است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: گزارشات حسابرسی مرسوم در کشور ما عمدتا جنبه شکلی و غیرکاربردی دارد و هم در توصیف وضع گذشته و حال حاضر سازمان ها ناتوان است و هم در جهت حل عارضه ها و نسخه های تجویزی کارایی لازم را ندارد لذا گزارشات حسابرسی باید منتج به افزایش اثر بخشی و کارایی در مدیریت وسیاستگذاری مجموعه ها شود.

رئیس کمیته برنامه و بودجه شورا با بیان اینکه حسابرسی ها مالی زمانی مفید خواهد بود که بهنگام و  پیش از تفریغ بودجه ارائه گردد، تاکید کرد: طرح ایجاد کارگروه حسابرسی و نظارت مالی تحقق این رویکرد را مدنظر دارد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط