1400/07/29-00:14
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران:

طرح های تفکیک پسماند منطقه ۲۱ می تواند برای سایر مناطق ۲۲گانه الگوسازی شود

طرح های تفکیک پسماند منطقه ۲۱ می تواند برای سایر مناطق ۲۲گانه الگوسازی شود

جلال بهرامی در حاشیه افتتاح خانه پسماند منطقه۲۱، اقدامات حوزه تفکیک پسماند نظیر خانه پسماند در این منطقه را مثبت ارزیابی کرد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۱، بهرامی در مورد اقدامات شهرداری منطقه ۲۱ در حوزه تفکیک و جمع آوری پسماند گفت: اقداماتی که در مجموعه مدیریت شهری این منطقه صورت گرفته صرفا کار اداری نبوده، بلکه شهردار و همکاران ایشان هنرمندانه و با ظرافت کامل مبحث مهم بازیافت و تفکیک پسماند را اجرایی کرده اند که می‌تواند به عنوان الگویی موفق و کاربردی برای مناطق ۲۲گانه قرار گیرد.

وی افزود: از امتیازات مهم اجرای طرح پسماند در منطقه۲۱ می‌توان به بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی و مشارکت دادن اقشار مختلف جامعه شهروندی در امر مهم تفکیک پسماند اشاره کرد.

بهرامی تاکید کرد: مدیریت شهری منطقه۲۱ با مشارکت دادن بانوان خانه دار و کودکان در امر تفکیک پسماند و ارائه آموزش های اصولی به آنان، دایره جامعه هدف در اجرای این طرح را به سمت کانون خانواده سوق داده تا کودکان در سنین پایین با اهمیت تفکیک زباله ها و حفظ محیط زیست مانوس شوند.

رجب زاده در آیین افتتاح خانه پسماند منطقه ۲۱ گفت: اداره شهر و مشارکت حداکثری شهروندان و نظرخواهی از آنان به طور قطع، مدیران را به الگویی پایدار در توسعه شهر خواهد رساند. امروزه مبحث مشارکت شهروندی به عنوان حلقه مفقوده در مدیریت شهری وجود دارد که این مهم با برنامه ریزی و برقراری تعاملات دوسویه برطرف خواهد شد.

رجب زاده تصریح کرد: وجود مراکز دریافت پسماند خشک از شهروندان و ترویج فرهنگ سازی بیش از پیش مورد نیاز است؛ چرا که ثروت های ملی در نتیجه انجام اصولی تفکیک زباله ها دوباره به چرخه تولید باز خواهد گشت و صرفه جویی در استفاده از مواد خام رخ خواهد داد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط