1400/08/08-14:20

طرح ها و برنامه های توسعه محلات ده ونک و زرگنده بررسی شد

طرح ها و برنامه های توسعه محلات ده ونک و زرگنده بررسی شد

علی اکبری در جلسه ای که به منظور پیگیری مسائل مربوط به محله های فرسوده ده ونک و زرگنده در شهرداری منطقه ۳ برگزار شد، استقرار و تعامل نزدیک دفاتر توسعه محله با ساکنان بافت های فرسوده را مهمترین دلیل ارائه طرح ها و برنامه های تحقق پذیر توسعه دانست.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل سازمان نوسازی شهر تهران، کاوه حاجی علی اکبری در جلسه ای که در منطقه ۳ به منظور بررسی طرح های موضعی و برنامه های توسعه محلات ده ونک و زرگنده برگزار شد، عنوان کرد: طراحی شهری و تهیه برنامه توسعه محله برای محدوده ده ونک از سال گذشته در سازمان نوسازی با همکاری معاونت شهرسازی منطقه شروع شده و هم اکنون در مراحل پایانی است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان این که بخش قابل توجهی از محدوده ۵۶هکتاری دارای بافت فرسوده در منطقه ۳(حدود ۲۸هکتار) از سال ۹۴ فریز شده و نارضایتی ساکنان را در پی داشته است، تصریح کرد: از سال ۹۷ با استقرار دفتر توسعه محله در این محدوده، ضرورت بازنگری در طرح موضعی تهیه شده پیشین برای ده ونک به دلیل تحقق پذیری پائین و عدم سازگاری طرح با نیازهای ساکنان مورد توجه و در دستور کار قرار گرفت.

علی اکبری با اشاره به این که سازمان نوسازی از ظرفیت دفاتر توسعه محله برای تهیه طرح های موضعی استفاده می کند، یادآور شد: استقرار دفاتر در محدوده بافت های فرسوده کمک می کند، طرح با رویکرد واقع بینانه و با مشاکت ذی نفعان تهیه شود و این عمده ترین تفاوت میان طرح های ارائه شده از سوی سازمان نوسازی با طرح های رایج توسعه است.

وی با بیان این که در حال حاضر دو دفتر توسعه محله در منطقه ۳ فعال هستند، بر ضرورت ارتباط بیشتر این دفاتر با منطقه تأکید کرد و گفت: دفاتر توسعه محله متعلق به شهرداری های مناطق هستند؛ اعتقاد داریم مدیریت همه امور از جمله نوسازی، می بایست در شهرداری مناطق انجام شود و ما نقش پشتیبان و بازوی حمایتی اجرایی را برای شهرداری های مناطق ایفا می کنیم.

علی اکبری متذکر شد: مردمی ترین نهادها در شهرداری، دفاتر توسعه محله هستند که بصورت کامل در معرض ارتباط با شهروندان قرار دارند و می توانند مطالبات شهروندان را که عمدتاً به حق هستند، به شهرداری مناطق منتقل کنند.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران همچنین به موضوع طرح "حیاط تهران" و پروژه محرک توسعه برای اتصال محدوده اسلام آباد و پل مدیریت به محدوده باغ ایرانی و باغ مستوفی اشاره کرد و پیشنهاد داد جلسه ای برای پیگیری و تعیین تکلیف موضوعات مربوط به محدوده های مذکور برگزار شود.

حمید جوانی، شهردار منطقه ۳ نیز در این جلسه ضمن تقدیر از عملکرد مثبت سازمان نوسازی در حوزه مطالعات، طرح ها و اقدامات در خصوص بافت های فرسوه به ویژه در مناطق جنوبی، عنوان کرد: محله زرگنده و ده ونک، دو محله اصلی در منطقه هستند که نیاز به توجه و اصلاحات مطالعاتی بیشتر دارند.

شهردار منطقه ۳ با بیان این که مسائل مربوط به تجمیع، شهرسازی و تعیین تکلیف موضوعات بافت فرسوده، دغدغه ساکنان این منطقه است، تصریح کرد: ما در راستای انجام طرح ها و پروژه های نوسازی با کمال میل و با تمام توان با سازمان نوسازی و معاونت شهرسازی و معماری همکاری خواهیم کرد.

جوانی با بیان این که مطالعات ما نسبت به محله ده ونک می بایست متفاوت باشد، خواستار تدوین برنامه زمانبندی از سوی منطقه و اعلام آن به سازمان نوسازی در جهت به نتیجه رسیدن طرح ها شد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط