1400/08/11-12:27
شهردار تهران در قرارگاه خدمات اجتماعی:

برای حل آسیب‌های اجتماعی برنامه ۴ ساله داریم

برای حل آسیب‌های اجتماعی برنامه ۴ ساله داریم

شهردار تهران با اشاره به این مطلب که در شهرداری بنا داریم مسئولیت های فرهنگی و اجتماعی خود را بیش از گذشته بپذیریم گفت: در این دوره برای حل موضوعات مرتبط با آسیب‌های اجتماعی برنامه ۴ ساله داریم.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از شهر، نخستین جلسه قرارگاه خدمات اجتماعی صبح امروز -سه شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۰- با حضور شهردار و استاندار تهران در استانداری تهران برگزار شد.

علیرضا زاکانی شهردار تهران در این جلسه گفت: با یک همدلی و اشتراک بالا کنار یکدیگر جمع شده ایم تا گره های زندگی مردم را باز کنیم. امروز فرصت بی نظیری در تهران و کشور به وجود آمده که از اول انقلاب چنین فرصتی در دسترس نبوده است. 

شهردار تهران با بیان اینکه امروز هیچ بهانه ای پذیرفتنی نیست و باید یک اصلاح و اقدام جدی رقم بخورد افزود: تهران به عنوان کلان شهری که ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار جمعیت ساکن دارد و سه تا چهار میلیون نیز در روز به آن افزوده می شود شاید عدد جمعیتی ۱۳ تا ۱۴ میلیونی آن در مقایسه با جمعیت کشور چندان چشمگیر نباشد اما موضوعات آن شرایط خاصی دارد و به فرموده رهبری، تهران خودش یک کشور است.

زاکانی ادامه داد: ما شهر را برای آدمهای آن می خواهیم و شهر و استان تهران باید به نمادی از پیشرفت و یک الگو برای جهان اسلام تبدیل شود. باید اداره شهر را به سمت و سویی ببریم که یک تحول عمیق در همه ابعاد رقم بخورد و اقتضائات این کار وجود دارد. 

او اضافه کرد: در شهرداری بنا داریم مسئولیت های فرهنگی و اجتماعی خود را بیش از گذشته بپذیریم. وقتی به فرمایشات گذشته رهبری رجوع می کنیم نکاتی را می بینیم که به روح شهر مربوط می شود و باید یک اولویت ویژه برای آن در نظر بگیریم.

شهردار تهران یادآور شد: شهرداری امروز باید تلاش کند تا همه امکانات خود را برای خدمت در این مسیر و در جهت اصلاح قرار دهد. ما برای خود یک رسالت می بینیم که ناظر به معتادین متجاهر، کودکان کار ، متکدیان، خانواده های زندانیان و معتادین و زنان سرپرست خانوار است که باید بتوانیم در مسیری حرکتی کنیم که با اراده منسجم بین همه دستگاه‌ها باری را از زمین برداریم. 

زاکانی عنوان کرد: باید با یکدلی و یکرنگی یک معجزه ای خلق کنیم. امکانات و مقدورات در شهر موجود است و امروز این اراده وجود دارد زیرا در گذشته هم امکانات وجود داشته اما تشتت، بی ارادگی و عدم مسئولیت پذیری مانع از خدمت رسانی مطلوب شده است.

او بیان کرد: یکی از محورهایی که محور کلان تلاش شهرداری محسوب می‌شود، حوزه فرهنگی و اجتماعی است و  باید جنبه های مثبت و  سلبی آن در کنار هم دیده شوند. در این دوره برای حل موضوعات مرتبط با آسیب‌های اجتماعی برنامه ۴ ساله داریم و باید  اعتقادی عمل کنیم تا گره باز شود که البته به لطف الهی این گره باز خواهد شد.

شهردار تهران گفت: مردم و رهبری انقلاب باید آرامش داشته باشند و شهر تحول پیدا کند. موضوعات را در تعارفات سپری نخواهیم کرد و آسیب ها را با پیوست های آن می بینیم و ناظر به یک نگاه مکانیکی نیستیم بلکه درک چهارچوب مندی از ماجرا داریم. 

زاکانی افزود: مردم را تنها نمی گذاریم، شروع از خودمان است و با  تکیه به مردم کار را پیش خواهیم برد. به میدان آمدیم تا دست به دست هم دهیم تا این پرونده را ببندیم و این بار را برداریم. باید ظرف ۶ ماه شهر را منزه و پاک کنیم و ۴ تا ۶ سال بعد نیز پای آن بمانیم.

او یادآور شد: در این دوره در کشور پرچم به دست آقای رئیسی است و در جلسات به ایشان گفتیم که دغدغه تهران را از ذهن جنابعالی بر می داریم. با موضوعات شعاری برخورد نمی کنیم و باید با سرمایه های خود مردم، نوکری کنیم و گره را از جامعه بازکنیم.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط