1400/08/12-13:32

از حرف تا عمل/ بازرسی شهرداری پیگیر مطالبات به حق اهالی محله نفرآباد

از حرف تا عمل/ بازرسی شهرداری پیگیر مطالبات به حق اهالی محله نفرآباد

پیرو بازدید هفته گذشته سرپرست سازمانی بازرسی شهرداری تهران از محله نفرآباد شهرری، جلسه پیگیری و رسیدگی به مشکلات این محله برگزار شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی شهرداری تهران؛ تنها سه روز پس از بازدید داود گودرزی سرپرست سازمان بازرسی شهرداری تهران از محله نفرآباد و‌ بیان برخی گلایه‌مندی‌ها از وجود مشکلات سابقه‌دار و باقی‌مانده از سنوات گذشته، جلسه‌ رسیدگی به این مشکلات با حضور سرپرست سازمان بازرسی شهرداری تهران، فرمانده انتظامی شهرری، مدیران ادارات گاز، برق، آب، معاونین و مدیران شهرداری منطقه و جمعی از معتمدین و اهالی محله در تکیه نفرآباد برگزار شد.


در ابتدای جلسه شهروندان و نمایندگان شورایاری محل ضمن تشکر از تشکیل این جلسه مهمترین معضلات محلی را طرح تفصیلی منطقه، ایجاد فضاهای نا امن شهری، عدم روشنایی کافی، نشتی گاز و تعداد علمک‌های گاز بلاتکلیف و عدم دسترسی به حمل و نقل عمومی عنوان کردند.

گودرزی با اشاره به نارضایتی اهالی محله در خصوص طرح ابلاغی کمیسیون ماده ۵‌، ضمن تاکید بر ایجاد محله ایرانی اسلامی در این منطقه گفت: طرح بازآفرینی و نوسازی نفرآباد به شرطی خوب است که امکان اجرای آن در مدت زمان کم نهایتا ۵ سال قابل اجرا باشد نه اینکه ۳۰ سال زندگی مردم معطل اجرای یک طرح گذاشته شود.

وی افزود: طرح توسعه و نوسازی این محله می بایست مجدد آسیب شناسی و به شهروندان اطلاع رسانی شود و در همین راستا زمین هایی که در تملک شهرداری است با هدف خارج شدن از فضاهای بی دفاع شهری برای ارائه خدمات ورزشی، ایجاد پاتوق های محلی و مراکز کوچک مقیاس تفریحی آماده سازی شود.

گودرزی در ادامه بحث امنیت محله را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: امروز امنیت برای ما مسئله اصلی است چرا که اگر امنیت نباشد سایر موضوعات نیز قابل حل نخواهد بود و اهالی نیز قطعا خودشان در زمینه تامین امنیت محله همکاری و مشارکت خواهند داشت.

سرپرست سازمان بازرسی شهرداری تهران پیشنهاد داد: به منظور افزایش امنیت و همچنین زیباسازی محلی، قسمتی از فضاهای بلاتکلیف و زمین‌های محله محصور و در بخش هایی از آن نیز تغییرات بصری توسط مجموعه زیباسازی شهرداری انجام شود.

شهردار منطقه ۲۰ نیز  با بیان اینکه منطقه وظایف جاری از جمله نظافت و خدمات عمرانی در این محله را به صورت مستمر انجام می دهد خاطرنشان کرد: احداث مجموعه میوه و تره بار با همکاری شهرداری منطقه ۲۰ و هماهنگی سازمان میادین، تبدیل چند قطعه زمین بایر به زمین ورزشی و فضاهای بازی کودکان و همچنین زیباسازی دیوارهای فرسوده با استفاده از مواد پوشاننده رنگی در این محله انجام خواهد شد.

در ادامه نماینده ناجا وعده داد تا با همکاری فرماندهی انتظامی شهرستان ری، شهرداری منطقه و شهروندان، اقدامات لازم برای احداث ایستگاه پلیس در محله و استقرار شبانه روزی ماموران انتظامی در جهت تامین امنیت انجام شود.

ارائه طرح ویژه روشنایی معابر و تعویض تیرهای برق فرسوده، نظارت و مرمت تجهیزات انشعابات گاز ، تعیین تکلیف تمام علمک های گاز در سطح منطقه و رفع نشتی های احتمالی، جانمایی و احداث ایستگاه تاکسی در محل با هماهنگی سازمان تاکسیرانی، شناسایی محل های ناامن شهری و همچنین راهکارها و پیشنهادات لازم در خصوص آنها از جمله حصارکشی، ایجاد فضای ورزشی و یا زیباسازی توسط شهرداری ناحیه تا حداکثر یک ماه آینده، رفع مشکلات روشنایی و اصلاح فضای سبز بوستان یاس در محدوده این محله و پاکسازی این محل از متجاهرین و معتادین با همکاری نیروی انتظامی، حوزه اجتماعی فرهنگی و بسیج منطقه از دیگر مصوبات این جلسه بود.

گفتنی است بازرسی شهرداری تهران تمامی مصوبات این جلسه را تا تحقق کامل موضوعات و رفع معضلات و مشکلات محله نفرآباد پیگیری کرده و نتایج اقدامات صورت گرفته نیز به منظور شفاف سازی اعلام خواهد شد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط