1400/08/12-16:13
شهردار تهران در دیدار با نمایندگان مجلس مطرح کرد؛

ضرورت استقرار نظام مدیریت یکپارچه شهری/ ساماندهی شبکه نخبگانی به شیوه ای نوین

ضرورت استقرار نظام مدیریت یکپارچه شهری/ ساماندهی شبکه نخبگانی به شیوه ای نوین

شهردار تهران با حضور در مجلس شورای اسلامی، سلسله نشست‌ هایی با اعضای کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها، فراکسیون مدیریت شهری و فراکسیون محیط زیست مجلس برگزار کرد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از شهر، علیرضا زاکانی شهردار تهران که عصر سه شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۰ به مجلس شورای اسلامی رفته بود با اعضای کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها، فراکسیون مدیریت شهری و فراکسیون محیط زیست مجلس دیدار و گفت و گو کرد.

وی در این دیدارها درباره موضوعات مختلف شهر تهران و مشکلاتی که در حوزه های مختلف وجود دارد و همچنین راه حل های این مشکلات، نکاتی را مطرح کرد.

شهردار تهران در جلسه با اعضای کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: تهران به ظاهر پایتخت کشور است اما در واقع از بسیاری از شهرهای کشور محروم تر است چرا که در بخشی از آن نیازمندی هایی وجود دارد که این نیازها در سایر شهرها پاسخ‌های معتبر دریافت کرده است.

زاکانی افزود: تهران ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار ساکن دارد و قریب به ۴ میلیون نفر از شهرستان های همجوار در روز به تهران سفر می‌کنند که جمعیت آن را به ۱۳.۵ تا ۱۴ میلیون نفر در روز می رساند. مجموعه شهرداری نیز علیرغم تلاش هایی که در ۴۲ سال گذشته انجام شده مشکلاتی دارد.

شهردار تهران همچنین در جمع اعضای فراکسیون مدیریت شهری مجلس شورای اسلامی گفت: ناظر به طرح مدیریت شهر و الزامات آن باید به سمت مدیریت یکپارچه شهری برویم و حتی فراتر از آن بتوانیم حکمرانی واحد شهری را با کمک مردم تجربه کنیم و با استفاده از این  ظرفیت بتوانیم در سطوح مختلف تصمیم سازی و نظارت، تصمیم گیری و عمل چه در مقیاس محله و شهر مردم را میدان داری کنیم. برای این کار سازوکارها شورایاری ها تعبیه شده و ۳۵۴ سرای محله در تهران وجود دارد.

او عنوان کرد: همچنین شیوه نوینی برای ساماندهی، جذب و استفاده از پتانسیل نخبگان دنبال می کنیم به این صورت که در سطح نخبگی در شهر شبکه نخبگان را در خدمت حاکمیت و حکومت و شهر تشکیل خواهیم داد. در سطح دوم، قابلیت فکری بالای نخبگان را دنبال می کنیم و برای این کار دبیرخانه اندیشه ورز را طراحی کردیم تا لوکوموتیو فکری ما برای افزایش ظرفیت های فکری در شهرداری باشد.

زاکانی همچنین در جمع اعضای فراکسیون محیط زیست هم حضور پیدا کرد و پس از شنیدن نظرات اعضا و کارشناسان حاضر در جلسه، گفت: تهران در کنار توانمندی های بی نظیری که در آن وجود دارد، دارای عارضه است. بر همین اساس خطوط تلاش مختلفی پیش روی خود داریم که بخشی از آن موضوع پسماند، مسائل زیست محیطی و آلودگی هوا است. باید شرایط را برای ایجاد یک شهر زیست پذیر، آرام و با هویت فراهم کنیم.

شهردار تهران گفت: در حوزه پسماند خانگی تر و خشک، ساختمانی، پزشکی و صنعتی چارچوب و الگویی را دنبال می کنیم که البته باید به جمع بندی نهایی برسد. در این مسیر و در حوزه چگونگی کاهش آلودگی های صوتی، نوری و سایر آلودگی های زیست محیطی از ایده های مطرح شده و قابل استفاده بهره خواهیم برد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط