1400/08/16-15:16
در صحن شورا صورت گرفت:

انتقاد مهدی عباسی از بی توجهی شهرداری به ساختمان های تاریخی و مرمت شده محله امامزاده یحیی

انتقاد مهدی عباسی از بی توجهی شهرداری به ساختمان های تاریخی و مرمت شده محله امامزاده یحیی

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران در قالب تذکری به شهرداری تهران از بی‌توجهی به ساختمان‌های تاریخی و مرمت شده محله امامزاده یحیی انتقاد کرد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهران، مهدی عباسی صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود در صحن شورا با بیان اینکه اخیرا بازدیدی از محله امامزاده یحیی داشتم، گفت: متاسفانه شاهد عدم بهره‌برداری مناسب شهرداری تهران از ساختمان‌های تاریخی و مرمت شده در این محله بودم.

وی ضمن ابراز تاسف و تعجب از بی‌توجهی سرقت از یکی از موزه‌ها، گفت: سال گذشته سرقتی از یکی از این موزه‌ها صورت گرفته و اجناس قابل توجهی به سرقت رفته که لازم است شهرداری در راستای بازگشت اموال مسروقه اقدام عاجل داشته باشند.

عباسی همچنین تاکید کرد: به شهردار تهران تذکر می‌دهم که اقداماتی مناسب نسبت به رفع مشکلات موجود و فراهم ساختن زمینه برای احیاء و رونق این ساختمان‌ها انجام دهد و نیز برنامه جامعی جهت بهره‌برداری از این اماکن ارائه کند.

مهدی چمران نیز در ادامه این تذکر، گفت: محله امامزاده یحیی ظرفیت بسیار خوبی برای گردشگری دارد اما خود امام زاده یحیی و اطرافش نیاز به بازسازی دارد زیرا ارتفاع ساختمان‌ها به واسطه مقررات میراث فرهنگی نمی‌تواند از حدی بیشتر باشد. متاسفانه نوسازی در این محله اتفاق نیفتاده و شاهد شکل‌گیری مخروبه‌هایی در این محله هستیم که امیدواریم در این خصوص تجدیدنظری از سوی میراث فرهنگی صورت گیرد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط