1400/08/16-15:25
ناصر امانی در واکنش به ارائه گزارش معاون فنی و عمرانی:

برنامه تکمیل شبکه آبهای سطحی و بهسازی پل‌های تهران اعلام شود

برنامه تکمیل شبکه آبهای سطحی و بهسازی پل‌های تهران اعلام شود

ناصر امانی عضو شورای شهر تهران در واکنش به حضور معاون فنی و عمران شهرداری در صحن شورا و گزارش ارائه شده: من به خودم تذکر می‌دهم؛ اگر من جای آقای شعبانی بودم در اولین جلسه‌ای که پشت میکروفن قرار می‌گرفتم، سلامی کرده، سوابق خود را می‌گفتم و بعد برنامه و اولویت‌هایم را تشریح کرده و سعی می‌کردم تا با جو کار شورا و نمایندگان مردم آشنا شوم.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، ناصر امانی در جلسه امروز شورای شهر تهران بعد از ارائه گزارش توسط معاون فنی و عمران شهرداری اظهار داشت: به خودم تذکر می‌دهم؛ اگر بنده جای آقای شعبانی بودم در اولین جلسه‌ای که پشت میکروفن قرار می‌گرفتم، سلامی کرده، سوابق خود را می‌گفتم و بعد برنامه و اولویت‌هایم را تشریح کرده و سعی می‌کردم تا با جو کار شورا و نمایندگان مردم آشنا شوم. 

او ادامه داد: توقع این است که کسی که پشت تریبون قرار می‌گیرد شورا را می‌شناسد، اختیارات و شان شورا را می‌داند و متوجه است که چگونه حاضر شود. ایشان چهارسال با شورا کار دارد، می‌رود و می‌آید. از نحوه اولین برخورد ایشان با شورا تعجب کردم و توقع نداشتیم اینگونه با اعضای شورا صحبت کنند!

امانی تصریح کرد: شما از حوزه کار پیمانکاری به کارفرمایی آمده‌اید. همه مدیران هم خارج از شهرداری و با سابقه کار پیمانکاری وارد شهرداری کرده‌اید. باید بگویید چگونه اقداماتی که در دوره شورای چهارم و سوم در حوزه فنی و عمران به جا گذاشته شد و به گفته مقام معظم رهبری میراث ماندگاری بود را می‌خواهید حفظ کنید؟ باید برنامه ارائه می‌کردید. تنها برنامه‌ای که ارائه شد بحث تکمیل رینگ تهران «یادگار امام و شهید شوشتری» بود. باید از این دست برنامه‌ها ارائه شود. 

این عضو شورا ادامه داد: 550کیلومتر شبکه بزرگراهی تکمیل شده و کم‌تر از 20کیلومتر کسری رینگ تهران تا تکمیل باقی مانده که از طریق بروجردی، شوشتری و یادگار امام به نتیجه برسد. کار سختی نیست که 75 درصد به 100 درصد در این چهارسال برسد. 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با اشاره به تکالیف سنگینی که برنامه پنج‌ساله سوم برعهده معاونت فنی و عمران گذاشته است، تاکید کرد: معاون فنی و عمران با این برنامه می‌خواهد چه کند؟ایجاد ال. آر.تی در همت اتفاق بسیار خوبی است اما اتفاقی نیست که به راحتی به آن دسترسی پیدا کنیم و باید نسبت به این موضوع واقعی‌تر فکر کنیم. 

او با اشاره به برخی تکلیف‌های برنامه پنج‌ساله سوم برای این معاونت، گفت: یکی از برنامه‌ها تکمیل شبکه آبهای زیرسطحی است که به طول 523کیلومتر با پیشرفت 75درصدی رسیده است. بنا بوده تا پایان سال 1398، 76درصد، تا پایان سال 1399، 77 درصد و تا 1400 به 79 درصد پیشرفت برسد. معاون فنی و عمران برنامه‌اش را برای این تکلیف و درباره ایمن‌سازی و بهسازی پل‌های تهران و آسفالت معابر بیان کند. 

امانی تاکید کرد: گزارش ارائه شده از سوی معاون شهردار باید به‌گونه‌ای باشد که ما بتوانیم براساس برنامه، مطالبه‌گری کنیم.

امانی همچنین در جریان انتخاب نمایندگان شورا در کمیسیون‌ها، کارگروه‌ها و نهادهای مختلف گفت: اجرای مقرارات و انجام بعد نظارتی شورا؛ دو هدف شورا برای انتخاب نماینده است. اما آیا طی همه این سال‌ها این دو هدف محقق شده است؟ در قانون آمده که نمایندگان باید هر سه ماه یکبار درباره اقدامات انجام شده گزارش دهند که نتیجه حضورشان چه شده است. مستند سازی تاریخی کرده و اعلام شود افراد چه کسانی بودند و چه تاثیری داشتند، اما این اتفاق نیفتاده است و باید در ساختار معرفی نماینده تجدید نظر شود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط