1400/08/23-15:12
شهردار منطقه یک:

پیوست اجتماعی لازمه موفقیت پروژه های شهری شمال است

پیوست اجتماعی لازمه موفقیت پروژه های شهری شمال است

لازمه موفقیت و اثربخشی پروژه های شهری شمال تهران تهیه پیوست های اجتماعی است و کلیه کارویژه ها و پروژه های پیش روی مدیریت شهری با توجه به آن تعریف خواهند شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک حمیدرضا حاجوی شهردار این منطقه در نشست بررسی طرح های مصوب شورای پژوهش و نوآوری شهرداری منطقه یک که در ۲۲ آبان ماه ۱۴۰۰ با حضور محمدحسین بوچانی رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران، معاونین شهردار منطقه یک و مدیران ستادی حوزه برنامه ریزی در سالن اجتماعات شهرداری این منطقه برگزار شد، ضمن بیان خبر فوق افزود: مطالعه و پژوهش برای مدیران اجرایی نقش دیده بانی را دارد و تلاش خواهیم کرد کلیه کارویژه ها و پروژه های شهری در شمال تهران با استفاده از ظرفیت های دانشگاهی و مطالعاتی شکل بگیرد تا به جای سعی و خطا، با در نظر داشتن ابعاد اجتماعی و فنی آن ها و توجه به طرح های فرادستی، اتفاقات خوب و کارهایی ماندگار را در سطح منطقه رقم بزنیم.

حاجوی گفت: چون خروجی مطالعات و پژوهش ها برای مدیریت شهری دارای اهمیت به سزایی است، بنابراین با حساسیت و دقت بیش از پیش عناوین طرح های پژوهشی را انتخاب خواهیم کرد و در این مسیر از راهبری و هدایت مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران نیز بهره خواهیم برد.

محمدحسین بوچانی رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران نیز در این نشست اظهار داشت: مرکز مطالعات این آمادگی را دارد تا در حوزه های مختلف پژوهشی با مناطق همکاری لازم را صورت دهد و بهتر است هر تصمیم و اقدامی در سطح شهر و مناطق بر اساس یک مطالعه کاربردی باشد.

وی با تاکید بر این موضوع که ضرورت دارد مناطق در تعریف عناوین پژوهشی دارای اختیار باشند، گفت: مسئولیت و اختیار مناطق در تعریف عناوین کاربردی برای پژوهش ها می‌تواند نویدبخش شکل گرفتن کارهای خوب واثرگذاری باشد که البته کارشناسان مرکز برنامه ریزی هم در کنار مناطق حضور خواهند داشت.

مصطفی آقا علیخانی معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری منطقه یک نیز بیان داشت: ۹ کمیته شورای پژوهش و نوآوری در ۲ سال اخیر در منطقه یک برگزار شده که موضوعات مطالعاتی ترافیکی، عمرانی، خدمات شهری، اجتماعی و... راشامل می شود و موضوعاتی که به صورت شاخص مورد توجه مرکز و منطقه قرار گرفته است، موضوع ارتقای وضعیت گردشگری در ۳ روددره درکه، دربند و دارآباد با رویکرد حفاظت از محیط زیست و بهینه سازی هزینه و درآمد شهرداری در سال ۹۹ بوده است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط