1400/08/26-12:33

نشست صمیمانه شهردار منطقه۸ با نخبگان جامعه ارامنه

نشست صمیمانه شهردار منطقه۸ با نخبگان جامعه ارامنه

نشست صمیمانه شهردار منطقه۸ با نخبگان جامعه ارامنه در کلیسای تارکمانچاس مقدس برای رفع مشکلات اهالی این منطقه برگزار شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۸، در این نشست فاطمه تنهایی شهردار منطقه ثامن، آرا شاوردیان نماینده مسیحیان تهران و ارامنه شمال کشور در مجلس شورای اسلامی، واهه طارویان نایب رئیس شورای خلیفه گری ارامنه تهران(متولی امور جامعه ارامنه)، تنی چند از کشیش های معزز، مدیران باشگاه های فرهنگی و ورزشی جامعه ارمنه، هیئت امنای کلیساهای ارامنه منطقه۸، گاراپیدی برادر شهید والامقام ویگن گاراپیدی، روميک نازاريان عضو شورایاری محله زرکش و مدیران شهری منطقه ۸ حضور داشتند.

فاطمه تنهایی شهردار منطقه۸ در این جلسه گفت: در نظر داریم با برنامه ریزی صحیح بودجه ای در سال ۱۴۰۱ برای کمک به کلیساهای محدوده منطقه ۸ فراهم کنیم.

شهردار منطقه۸ افزود: همان طور که مقام معظم رهبری نگاه ویژه ای به ادیان الهی دارند این نگاه در مدیریت شهری تهران نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: مدیریت شهری توجه ویژه ای به اماکن ادیان الهی دارد و طبق یک برنامه ریزی مناسب از مکان های مذهبی، آموزشی، فرهنگی و ورزشی ارامنه بازدید به عمل خواهد آمد تا به مشکلات این اماکن که در حوزه مدیریت شهری است رسیدگی شود.

آرا شاوردیان نماینده ارامنه شمال کشور در مجلس شورای اسلامی نیز در این باره گفت: بیشترین جمعیت و اماکن فرهنگی و ورزشی جامعه ارامنه کشور در منطقه۸ تهران قرار دارد و انتظار داریم با همفکری و همیاری مدیریت شهری بتوانیم مشکلات در این محلات را برطرف کنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: ۱۷۰۰ دانش‌آموز جامعه ارمنه در ۸ باب مدرسه در مقاطع مختلف در منطقه مشغول به تحصیل اند، همچنین دو کلیسا و چند باشگاه فرهنگی ورزشی در این محدوده از پایتخت قرار دارد.

وی ادامه داد: جای تقدیر و تشکر از شهردار منطقه۸ دارد که همواره در کنار جامعه ارامنه بوده و به تازگی نیمکت های مناسبی را در اختیار کلیساهای منطقه قرار داده است.

طارویان نایب رئیس شورای خلیفه گری ارامنه تهران نیز ضمن تبریک از انتخاب فاطمه تنهابی در مسند شهرداری منطقه۸ تهران گفت: جامعه ارامنه در کنار مدیریت شهری قرار دارد تا چهره شهر را پویاتر کند و این اقدام را وظیفه شهروندی خود می دانیم.

گاراپیدی برادر شهید والامقام ویگن گاراپیدی نیز گفت: جای تقدیر و تشکر دارد که شهرداری همواره به دیدار خانواده شهدای ارامنه می آید و جویای حال آنها می شود.

روميک نازاريان عضو شورایاری محله زرکش به برپایی ملاقات های مردمی با مدیریت شهری اشاره کرد و گفت: اینکه شهروندان به شکل چهره به چهره مشکلات شان را با مدیران شهری در میان می گذارند جای قدردانی دارد و به جرات می توانیم بگوییم که جامعه ارامنه خدمات قابل توجهی را از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بهره مند شده است.

در ادامه این نشست مشکلات نبود سرعتگیر در خیابان باختر، نصب روشنایی در برخی از معابر، مشکلات عمرانی در باشگاه های ورزشی و مدارس جامعه ارامنه با شهردار منطقه۸ در میان گذاشته شد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط