1400/08/27-14:32
شهردار تهران:

منطقه ۳، دیار فرهنگ و ملل است/ شهر ساخته نمی‌شود مگر با مشارکت همه مردم

منطقه ۳، دیار فرهنگ و ملل است/ شهر ساخته نمی‌شود مگر با مشارکت همه مردم

علیرضا زاکانی گفت: اگر بتوانیم مسئولیت های خود را در هر نهادی که مسیولیت داریم به درستی انجام دهیم دنیا گلستانی خواهد شد که در منظر عموم قرار می گیرد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از شهر، علیرضا زاکانی شهردار تهران در نشست هم اندیشی با نخبگان منطقه ۳ در پویش قرار خدمت که امروز پنجشبه ۲۷ ابان ماه برگزار شد گفت: بسیار خشنودم که در این منطقه که با بررسی اولیه و نگاه اجمالی یک منطقه فرهنگ پایه، فرهنگ پرور و منطقه ای دارای زمینه حضور ملل مختلف در آن وجود دارد خدمت شما عرض ادب می کنم.

شهردار تهران افزود: دوستان در حال دقت بودند چه عنوانی برای این منطقه بیان کنند که به نظرم «دیار فرهنگ و ملل» عنوان پیشنهاد مناسبی است که منطقه ۳ می تواند امکانی را فراهم کند که به رشد و تعالی و گسترش فرهنگ و همچنین تعامل و پیوستگی بین ملل کمک کند.

او بیان کرد: در منطقه ۳ شاهد اختلاف طبقاتی هستیم در کنار محله هایی که از نظر امکاناتی مرفه هستند، هستند افرادی که از کمترین امکانات محروم بوده اند. 

شهردار تهران افزود: اگر بتوانیم مسئولیت های خود را در هر نهادی که مسیولیت داریم انجام دهیم دنیا گلستانی خواهد شد که در منظر عموم قرار می گیرد هرچند که این مسئولیت تنها به مدیریت شهری محدود نمیشود اما من تاکید می کنم که به تمام وظایف خود در شهرداری عمل می کنیم

زاکانی در ادامه با اشاره به سختی بار مسئولیت اشاره کرد و گفت: در آن دنیا مسئول را با غل و زنجیر می آوردند و تا خدمت صادقانه را ثابت نکند، غل و زنجیر را از دست او باز نمی کنند؛ این موضوع بیش از همه متوجه من است.

او ادامه داد: اگر به مسئولیت به چشم طمع ورزی نگاه شود انسان خود را از دریای رحمت محروم می کند اما افرادی نیز بدون چشم داشت در حال خدمت هستند و این افراد برای ما یک دنیا عظمت به همراه می آورند.

شهردار تهران افزود: تهران دریایی از نیازهاست و به این گونه نیست شهرداری به عنوان تک نهاد بتواند تمام مسئولیت آن را به عهده بگیرد و مشکلات را رفع کند با حضور مردم و استفاده از آنها می توان اقدام های بسیار موثری در شهر انجام داد گام نخست این است در شهرداری بپذیرم که مسئولیت های متعددی داریم و تنها یک نهاد صرف خدماتی نیستیم.

زاکانی ادامه داد: اگر به دنبال ایجاد یک آرمانشهر برای تمام مردم باشیم که افراد با ادیان و تفکرات مختلف در کنار هم زندگی کنند و از همه چیز بهره مند باشند این همان مسیر درستی است که باید در آن گام برداشته شود.

او بیان کرد: باید تمام امکانات را برای خدمت به مردم بسیج کنیم و آن را به مردم دریای بیکران وصل کنیم و آن بهشت موعود را بسازیم.

شهردار تهران افزود: ما در شهرداری تهران ۲/۵ ماه است در خدمت مردم هستیم و از ابتدا بیان کردیم که در دو حوزه نرم افزار و سخت افزار خود را مسئول می دانیم و با این نگاه مسیر را آغاز کردیم.

زاکانی با اشاره به کودکان کار، زباله گردی در پایتخت ادامه داد: ناظر به حوزه اجتماعی اعلام کردیم مسئولیت های بزرگ را می پذیریم که نمونه این معضلات اجتماعی وجود ۲۱ هزار معتاد متجاهر است و اگر بخواهیم شهر را بسازیم این شهر به دست همه باید ساخته شود و شهرداری باید زمینه این عمل را شکل دهد.

او بیان کرد: در گذشته این باور وجود داشت که برخی از معضلات اجتماعی به شکل تک بعدی مانند ورود بهزیستی قابل حل است اما ما در نگاه جدید به دنبال حضور در تمام حوزه ها برای حل معضلات اجتماعی هستیم.

شهردار تهران افزود: زمینه سازی برای حضور مردم برای حل مشکل و اداره شهر در دستور کار قرار دارد و در ابتدا ۱۵ برنامه تدوین شده است که بر پایه نخبگان محلات مجمعی شکل بگیرد و برای ما در مدیریت شهری ایده سازی و کمک کنند و در کنار آن مسئولیت محله خود را نیز به عهده بگیرند و مردم در ۵۲ فعالیت تعریف شده معادلات منطقه را تغییر دهند تا بتوانند محل را در رقابت با دیگر محله ها نمونه کنند.

شهردار تهران با اشاره به صحبت نخبگان درباره برخی بیماری هایی مانند ای بی و اوتیسم، افزود: باید بپذیریم مسئولیت رنج مردم بر عهده ما است اما حل این دست مشکلات نیازمند دریای همکاری است.

زاکانی با بیان این که ما نسبت به رشد اقتصادی شهر مسئول هستیم، ادامه داد: در دو ماه اخیر در شهرداری تهران کمک به برخی از خانواده ها که بنا به مشکلاتی شرایط خاصی دارند راهم در دستور کار خود قرار دادیم.

او اضافه کرد: از یک ماه پیش به تمامی همکاران اعلام کردیم که در بوستان ها چه اقدامی می توان انجام داد تا پدیده ای مثل دستفروشی فرصتی برای ایجاد هویت باشد.

شهردار تهران تاکید کرد: ما توان انجام همه مسئولیت ها را به تنهایی نداریم و به دنبال ورود نخبگان هر محله در مدیریت محله و شهر است. 

زاکانی ادامه داد: برنامه های اقتصادی از جمله برنامه هایی در حوزه مسکن پیش بینی شده است که زمینه حضور توانمند مردم فراهم می شود اما این اقدام به حوزه های دیگری مانند بهداشت و درمان و فرهنگ نیز ناظر است که با محوریت مسجد می تواند انجام شود. ما امیدوارم هستیم مسیری را دنبال کنیم که ما به ازای آن سطح بالاتری از رفاه و توجه فرهنگ ملی را در شهر داشته باشیم.

شهردار تهران خاطر نشان کرد: ایجاد یک قرض الحسنه در هر محله نیز مورد توجه ما قرار دارد و شهرداری می‌تواند از طریق بانک شهر سهم خود را بپردازد و مردم هم به عنوان رکن اصلی در این زمینه فعالیت کنند در زمینه مسکن اجتماعی هم شهرداری می‌تواند در زمینه ارائه زمین و پروانه تسهیلاتی را فراهم سازد ولی خود مردم نقش آفرینی اصلی را انجام دهند.

او بیان کرد: امروز از صبح که در خدمت دوستان در منطقه ۳ بودیم، مقدمه ای بود که با نیازهای منطقه و ایده ها و طرح های فکر شده برای حل مشکلات آشنا شویم و جای آن دارد که از شهردار منطقه ۳ تشکر کنم که در این مدت کوتاه اقدام های موثری انجام داده است.

شهردار تهران افزود: مشکلات بیماران ای.بی ۳ هفته گذشته در هیات دولت مطرح و تصمیماتی اجمالی گرفته شد و نامه ای زده شد که شهرداری چه خدمتی را می تواند در این زمینه ارایه کند که موضوع دنبال می شود.

در پایان این جلسه علیرضا زاکانی شهردار تهران از سید جواد آل داوود خبرنگار خبرگزاری ایرنا که هفته گذشته در جریان ماموریت پوشش اخبار بازدید شهردار تهران از منطقه ۱۶ در پویش قرار خدمت صاحب فرزند شد با اهدای لوح، تقدیر و تشکر کرد.

علیرضا زاکانی شهردار تهران از پاکبان پاکدستی که ۵۰۰ میلیون تومان را پیدا و به صاحب آن برگرداننده بود نیز تقدیر کرد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط