1400/08/27-23:02
شهردار تهران:

کارگروهی ویژه، مشکلات ده ونک را بررسی می کند

کارگروهی ویژه، مشکلات ده ونک را بررسی می کند

شهردار تهران در جریان چهارمین پویش «قرار خدمت» از ده ونک بازدید کرد و برای حل مشکلات این محدوده که عمده آن مربوط به مشکلات سندی و وقفی است از تشکیل کارگروهی برای بررسی مجدد طرح تفصیلی و رایزنی با دستگاه قضا و اداره ثبت اسناد خبر داد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از شهر، علیرضا زاکانی شهردار تهران پیش از ظهر پنج شنبه ۲۷ ابان ۱۴۰۰در حاشیه دیدار مردمی خود در پویش قرار خدمت در مسجد شهید نواب صفوی منطقه ۳ در جمع خبرنگاران گفت: توفیق داشتیم در منطقه ۳ طی کار کارشناسی از هفته پیش و بازدیدهای امروز سلسله مصوباتی را برای منطقه داشته باشیم و بنا شد طی زمانبندی های یک ماهه و دو ماهه و تا دهه فجر هفت تا هشت دسته اقدام را در منطقه انجام دهیم.

شهردار تهران افزود: علاوه بر آن توفیق داشتیم که با نخبگان منطقه دیدار داشته باشیم و علاوه بر آن به شیرخوارگاه آمنه سری بزنیم تا شرایط فرزندان و کودکان معصوم این مرز و بوم را بررسی کنیم. امیدواریم که این مسیری که مهیا شده به رونق و گره گشایی مشکلات در منطقه ۳ کمک کند.

زاکانی ادامه داد: پروژه ها در منطقه متفاوت بود چرا که در منطقه ۳ هم نقاط برخوردار وجود دارد و هم نقاط دارای مشکل. بنا شد تصمیمات جدی راجع به ده ونک گرفته شود هم ناظر به بازبینی طرح تفصیلی آن و هم ناظر به کمک به مردم درباره حل مشکل اسناد از طریق دستگاه قضایی و از طریق ثبت.

او بیان کرد: اساس عدم رسیدگی به ده ونک به دلیل مشکل بخش های وقفی و سندی آن است و قرار شد کار گروهی تشکیل شود و در خدمت مردم آن محله باشیم و در کنار مردم کمک کنیم مشکل آنها حل شود، البته در این باره بخشی که به شهرداری برمی گردد ناظر به طرح تفصیلی است که در آن بنا شد هم برای شورای شهر و هم کمیسیون ماده پنج اقتضائاتی دیده شود که نهایتا به نفع مردم شود.

شهردار تهران گفت: محله دیگر زرگنده است که قرار بر این شد که برای آن محله نیز اقتضائاتی دیده شود. همچنین ناظر به پارکینگ نیمه ساز در کنار پارک ملت، بنا شد که ظرف یک ماه وضعیت آن تعیین تکلیف و عملیات عمرانی آن آغاز شود. همچنین درباره تونل های تعبیه شده و دسترسی هایی که در خصوص آن وجود دارد قرار شد که اقتضائات امکانی آن خریداری و بهره برداری این فضاها با ایمن سازی صورت بگیرد. 

زاکانی افزود: ناطر به مکان‌هایی که در طرح تفصیلی مسکونی است اما سالهاست که به صورت اداری استفاده‌ می شود نیز بنا شد که یک بازبینی صورت بگیرد و طرحی را برای شورا بیاوریم. اموری از این جنس درباره منطقه مطرح شده که بخش هایی از آن مربوط به شهرداری است که مشکلات آن به فضل الهی حل می شود و در بخش های دیگر نیز ما به مردم کمک کنیم تا مشکلات را از طریق مراجع عالی قانونی حل کنیم.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط