1400/09/01-15:14
گودرزی در جلسه شورای معاونان و مدیران سازمان بازرسی؛

رفتار بازرسی در برخورد با فساد عادلانه، عاقلانه و هوشمندانه است

رفتار بازرسی در برخورد با فساد عادلانه، عاقلانه و هوشمندانه است

وظیفه اصلی سازمان بازرسی بررسی عملکردها و نحوه فعالیت مدیران نسبت به قوانین، مقررات، آیین نامه ها و شرح وظایف تعریف شده است؛ لازمه اقدام مناسب و هوشمدانه‌ای در جلوگیری از تخلفات، خطاها، ترک فعل ها، نقص عملکردها و سایر موارد حضور مدیران به روز، دقیق، منظم و اهل تعامل و تدبیر است.

به گزارش شهردارآنلاین؛ داود گودرزی سرپرست سازمان بازرسی شهرداری تهران گفت: فرق بازرسی با سایر مجموعه های نظارتی که نقطه قوت این سازمان نیز به حساب می‌آید این است که بازرسی می تواند در حین انجام عمل، جلوی یک رفتار، قرارداد و یا اقدام نامناسب را بگیرد.

گودرزی خاطرنشان کرد: بازرسی در حین اینکه اهل تعامل، تواضع و همراهی است، اقتدار و اعتدال هم دارد. بازرسی منظم است، دقیق رفتار می‌کند، حرف کارشناسی شده می زند و امورات را جدی می‌گیرد.

گودرزی گفت: ما باید هم عملکردها را بررسی کرده، جلوی کارهای غلط را بگیریم و باعث ارتقای کارآمدی بازرسی شویم و هم هوشمندانه از انجام فساد و تخلف پیشگیری کنیم.

وی با بیان اینکه بازرسی به عنوان چشم تیزبین شهرداری باید جلوی فساد را بگیرد، عنوان کرد: ما باید تلاش کنیم تصویری که از شهرداری در اذهان مردم شکل می‌گیرد، مجموعه ای خدوم، دلسوز و پاکدست باشد.

سرپرست بازرسی شهرداری ادامه داد: بازرسی علاوه بر آنکه تلاش می کند با تدبیر، طراحی و هم اندیشی امکان وقوع تخلف و فساد در آینده را از بین ببرد، در برخورد با مفسدین، متخلفین و کسانی که در گذشته ترک فعل کرده اند نیز جدی و مصمم است و اگر محرز شود تخلفی صورت گرفته و حقی از بیت المال، شهرداری و مردم ضایع شده است حتما با آن برخورد قاطع و محکم می‌کند.

گودرزی با تاکید بر اینکه رفتار بازرسی در بحث برخورد با فساد یک رفتار عادلانه، عاقلانه و هوشمندانه است، افزود: ما نمی خواهیم سیستم را قفل کنیم و مانع از کار مدیران اجرایی شویم، بلکه بازرسی با حضور و اقدام به موقع در موضوعات می خواهد از بیت المال و حقوق مدیران، کارکنان و شهروندان صیانت کند.

وی تصریح کرد: بازرسی و حراست تلاش می کنند تا به عنوان بال‌های نظارتی شهرداری ماموریت های خود را در چارچوب حدود و اختیارات تعریف شده انجام دهند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط