1400/09/02-14:13
در نخستین جلسه کارگروه تخصصی مدیریت محله مطرح شد؛

تاکید بر ساماندهی مدیریت محله به عنوان بازوی نظارتی و اجرایی شهر

تاکید بر ساماندهی مدیریت محله به عنوان بازوی نظارتی و اجرایی شهر

عضو شورای شهر تهران با اشاره به تشکیل کارگروه تخصصی مدیریت محله بر لزوم ساماندهی مدیریت محله و رفع معضلات و مشکلات بر سر راه تحقق هدفمند مدیریت محله تاکید کرد.

به گزارش شهردارآنلاین؛ نخستین جلسه کارگروه تخصصی مدیریت محله، امروز با حضور سید احمد علوی، عضو شورا و رئیس کمیته مشارکت های اجتماعی شورای شهر تهران و نمایندگان معاونت های اجتماعی، مالی و برنامه ریزی و نمایندگان مدیران محلات، در محل ستاد سمن‌های شهر تهران برگزار شد.

این کارگروه با هدف شناسایی فرصت ها، تهدیدها و نقاط قوت و ضعف مدیریت شهری در مورد موضوع مدیریت محله تشکیل شده تا بتواند با بررسی کمبودها و رفع معضلات موجود به ساماندهی مدیریت محله بیانجامد.

سید احمد علوی، رئیس ستاد سمن های شهر تهران، در این جلسه، مدیریت محله را بازوی اجرایی و نظارتی شهر تهران خواند و گفت: مدیریت محله یکی از اقدامات خوبی است که باید در چهار سال گذشته برای رفع اشکالات آن حتما فکر می‌شد.

وی با بیان اینکه مدیریت محله راه اندازی شده است و اکنون باید هر چه سریع تر برنامه‌ریزی دقیقی برای آن انجام داد افزود: معتقدم این سیستم فعلی ایراد دارد و باید اصلاح شود. به طور مثال، مشخص شود که مدیریت محله، برای اداره محله ایجاد شده است یا نمایندگی معاونت  اجتماعی در محلات؟

علوی خاطرنشان کرد: اگر از سخت افزاری که اکنون پای کار است به درستی استفاده شده بود، اوضاع شهر در موضوعات اجتماعی و فرهنگی بهتر می شد.

رئیس کمیته مشارکت های اجتماعی شورای شهر تهران، مدل کار در مدیریت محلات را داوطلبانه دانست و گفت: تعریف ابتدایی این بود که شهرداری زیرساخت دهدتا کار داوطلبانه آنجا انجام شود.

وی خطاب به حضار جلسه گفت: این کارگروه به سرعت باید خروجی مناسب داشته باشد چرا که قطار مدیریت محله راه افتاده و ما باید خود را به آن برسانیم.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط