1400/09/02-14:27
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد؛

تحویل ۶۵ دستگاه اتوبوس جدید به شهرداری تهران

تحویل ۶۵ دستگاه اتوبوس جدید به شهرداری تهران

سید مجتبی شفیعی درباره عدم تغییر ساعت اجرای طرح ترافیک و همچنین اجرای اقدامات ضربتی به منطور بهبود وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی توضیح داد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از شهر، سید مجتبی شفیعی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در رادیو صدای شهر، درباره تداوم ساعت پیشین اجرای طرح ترافیک، بیان کرد: براساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران باید در مرحله دوم تغییرات ساعات طرح ترافیک پس از بازگشایی مراکز آموزشی (دانشگاه‌ها و مدارس)، تغییرات جدیدی اعمال شود.

معاون شهردار تهران در ادامه اضافه کرد: باتوجه به اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر بازگشایی مراکز آموزشی از ابتدای آذر امسال، شهرداری نیز تصمیم گرفت که تغییرات ساعات اجرای طرح ترافیک از یکم آذر اعمال شود. اما باتوجه به دریافت گزارشاتی مبنی بر اینکه هنوز مدارس آموزشی به صورت کامل بازگشایی نشده‌اند، شهرداری نیز تغییر محدودیت‌ها را منوط به بازگشایی کامل مراکز آموزشی دانسته است.

به گفته شفیعی؛ بنابراین همچنان ساعت اجرای طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی هوا در سطح شهر تهران از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۱۷ است.

او درباره اقدامات اجرایی برای بهبود وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی تا پایان سال ۱۴۰۰، توضیح داد: از ابتدای مهر، یک برنامه شش ماهه دنبال می‌شود تا به تدریج به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه شود. حدود ۵۰۰ دستگاه اتوبوس که به علت مخازن CNG متوقف شده بودند درحال برگشت به چرخه فعالیت و بهره برداری هستند. قرارداد جایگزینی مخازن CNG جدید هفته گذشته منعقد شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه بیان کرد: همچنین تعدادی اتوبوس خریداری شده که ماه گذشته ۱۱۰ دستگاه اتوبوس تک کابین وارد مدار بهره برداری شد و ۶۵ دستگاه دیگر در ماه جاری به شهرداری تحویل داده می‌شود. البته ۱۰۰ دستگاه اتوبوس دیگر تا پایان امسال به ناوگان اضافه خواهد شد.

شفیعی با بیان اینکه در این میان اورهال اتوبوس و واگن‌های مترو نیز انجام می‌شود، عنوان کرد: مجموعه اجرای این عملکردها تا پایان سال وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی را بهبود می‌بخشد اما تحول بزرگ در توسعه ناوگان منوط به مدت زمان بیشتر است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط