• خانه
  • حمل و نقل و ترافیک
1400/05/09-18:51
دلیل تاخیر در افتتاح دوایستگاه متروی میدان توحید و شهید رضایی

علی امام: پول اوراق مشارکت هنوز به دستمان نرسیده است

علی امام: پول اوراق مشارکت هنوز به دستمان نرسیده است

مدیرعامل شرکت متروی تهران توضیحاتی درباره چرایی افتتاح نشدن دو ایستگاه متروی شهید رضائی و میدان توحید در تهران ارائه داد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از فارس، علی امام در این باره گفت: قرار بود نیمه مرداد امسال این دو ایستگاه افتتاح شوند، اما از آنجا که پول اوراق مشارکت به دستمان نرسید، این موضوع با تأخیر همراه شده و بعید می دانیم که یکی دو هفته آتی این ایستگاه ها افتتاح شود.

او افزود: بخشی از اوراق مشارکت سال ۹۸ به دلیل مشکلات گذشته هنوز نزد بانک رفاه باقی مانده که علی‌رغم برگزاری جلسات،   هنوز محقق نشده و این پول به دست ما نرسیده است؛ البته سازمان بازرسی کل کشور هم به این موضوع ورود یافت تا به نتیجه برسیم ولی متأسفانه نتیجه حاصل نشد.

امام ادامه داد: همچنین اوراق مشارکت سال ۹۹ جابه‌جایی پول آن به حساب شهرداری انجام نگرفته و امیدواریم که در هفته جاری این پول به حساب شهرداری منتقل شود. این موضوعات سبب تاخیر در افتتاح ایستگاه های جدید مترو شد.

مدیرعامل شرکت متروی تهران درباره اوراق مشارکت سال ۱۴۰۰ گفت: براساس مصوبه شورای شهر، این بودجه از ۳ هزار میلیارد تومان به ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت که این ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش ویژه اورهال قطارها در نظر گرفته شد که امیدواریم این موضوع به سرانجام برسد.

امام بیان کرد: از ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت سال ۱۴۰۰، ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان مربوط به مترو و ۷۰۰ میلیارد تومان مربوط به اتوبوسرانی بود که ۵۰۰ میلیارد تومان ویژه برای اورهال قطارها پیش‌بینی شد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط