1400/05/04-14:02

محله ها؛ هویت پایتخت

محله ها؛ هویت پایتخت

وحیدرضا انارکی محمدی، شهردار منطقه ۱۵

سالی که گذشت؛ با تمام سالهایی که پیش از آن سپری کردیم، متفاوت بود. تجربه تلخ و بی سابقه برای مردم دنیا که با شیوع ویروس کرونا شاهد اخبار بد و محروم شدن مردم از زندگی بودیم. اما باید امید داشت و زندگی بدون امید خلاء بزرگی است. این سال را با همه فراز و نشیب های آن پشت سر می گذاریم و تنها تجارب خوبی که  در این دوران بدست آوردیم، با خود به سال نو خواهیم برد.

مدیریت شهری در سال گذشته برخلاف مشکلات اقتصادی و شیوع ویروس منحوس کرونا؛ لحظه ای از کار و تلاش برای شهر و خدمت به شهروندان دست نکشیده و همانند سالهای گذشته در آبادانی شهر تلاش کرد. اکنون محور فعالیت مدیریت شهری از قالب اجرای پروژه های کلان شهری به توسعه محله ها معطوف شده است، چرا که محله های تهران، هویت پایتخت را شکل می دهند و تهران باید شهری برای همه مردم آن باشد. با این رویکرد؛ این منطقه با تعریف ۱۱۵ پروژه از مجموع ۱۲۰۰ پروژه توسعه محلی شهر تهران، پیشگام تعریف پروژه های توسعه محلی بود که بسیاری از این پروژه ها تکمیل و در اختیار شهروندان قرار گرفت.

توجه و اهتمام به رویکرد جدید شهرداری تهران و محورهای آن شامل تغییر منابع درآمد شهر، حق مردم درشهر، برقراری عدالت، نگاه انسان محور به توسعه شهر، تهران شهری برای همه، تهران شفاف، هوشمند و دانش بنیان و ... در این دوره سرلوحه فعالیتها قرار گرفت و در این راه، لحظه ای از خدمات رسانی به شهروندان کوتاهی نکردیم.

منطقه ۱۵ در سال ۱۳۹۹ موفق به افتتاح بزرگراه شهید نجفی رستگار شد که پروژه ای فاخر و ارزشمند در سطح ملی است. با افتتاح این پروژه جنوبشرق تهران هویت گرفته، رینگ کمربندی تهران و اتصال شرق به غرب تکمیل شده و ترافیک و آلودگی صوتی محدوده کاهش یافته است.

افتتاح و بهره برداری از ۶۰ پروژه خدماتی و توسعه محله ای به شهروندان شامل پوشیده کردن پایانه خاوران، پنج پاتوق ورزشی، چهار پاتوق محلی، سه زمین چمن مصنوعی و .‌.. در روزهای پایانی سال از جمله افتخارات ماست. اقدامات شایسته ای در راستای ارتقای کیفیت زندگی با اجرای طرح های مدیریت بهینه پسماندهای خانگی، بهسازی پیاده روها، ارتقای فرهنگ آپارتمان نشینی و پویش هم سایه هم، پویش موتورسوار خوب و استمرار سه شنبه های بیدود و ...  انجام شد و پروژه های محرک اقتصادی به جای شهرفروشی با اجرای پروژه ری فورت و طرح فدائیان اسلام در دست اقدام است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط