1400/09/06-13:36

پيشنهادات شهردار منطقه ۱۳ برای مدیریت پسماند های خطرناک خانگی/ تعیین شهردار کوچه و استفاده قوی از استارتاپ ها

پيشنهادات شهردار منطقه ۱۳ برای مدیریت پسماند های خطرناک خانگی/ تعیین شهردار کوچه و استفاده قوی از استارتاپ ها

شهردار منطقه ۱۳ در وبینار تخصصی پسماندهای خطرناک خانگی، پیشنهادات اجرایی برای مدیریت پسماندهای این حوزه مطرح کرد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۳، محمد هادی علی احمدی، شهردار منطقه ۱۳ در وبینار تخصصی "پسماند های خطرناک خانگی" که با حضور مدیران، صاحب نظران و متخصصین حوزه مدیریت پسماند برگزار شد، با استقبال از ورود استارتاپ‌ها به این حوزه گفت: اکنون پسماندها به‌صورت غیراصولی و بهداشتی خارج از چارچوب‌های متداول بازیافت و دفع می‌شوند.

وی با انتقاد از موضوع زباله گردی نو گفت: گاهاً دیده شده شهروندانی به‌ صورت خانوادگی و با خودروی سواری که نشان از تمکن مالی نسبی افراد دارد، در حال تفکیک پسماند از مخازن محلی هستند و همین شواهد نیاز برنامه مدون در این حوزه را قوی‌تر می‌کند.

علی احمدی با تأکید بر اهمیت آموزش شهروندان در تفکیک پسماند از مبدأ افزود: شهرداری تهران در آموزش شهروندان باید قوی‌تر عمل کرده و برای سامان بخشیدن به این حوزه باید در مرتبه اول از تولید کننده و بعد، از آموزش شهروندان شروع کند.

علی احمدی در انتها، پیشنهاداتی اجرایی همچون تعیین شهردار کوچه، استفاده از کیسه‌های به رنگ قرمز برای جمع آوری پسماندهای خطرناک و استفاده قوی‌تر از استارتاپ‌ها خصوصاً برای پسماندهای خاص را ارائه داشته و در خصوص مجتمع MRF در حال ساخت در منطقه ۱۳، افتتاح تا دهه فجر امسال را پیش بینی نمود.

گفتنی است، وبینار تخصصی با موضوع "پسماندهای خطرناک خانگی" با حضور هومن غلامپور ارباستان، صاحب نظر در حوزه مدیریت پسماندهای ویژه، حسین حیدریان، معاون پردازش و دفع سازمان مدیریت پسماند تهران، علیرضا عسگری، متخصص مدیریت پسماند و محمدهادی علی‌احمدی، شهردار منطقه ۱۳ شهر تهران و با رونمایی از کتاب "راهنمای پسماند خطرناک خانگی" ترجمه‌ی علی اکبر رودباری، عضو هیئت علمی دانشگاه شاهرود به‌صورت برخط برگزار شد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط