1400/09/06-13:55
مهدی چمران با یادآوری دوره های دوم تا چهارم شورا گفت:

نشان دادیم با کار جهادی و بدون درگیری در مسائل سیاسی زیست شهری را میتوان ارتقا داد

نشان دادیم با کار جهادی و بدون درگیری در مسائل سیاسی زیست شهری را میتوان ارتقا داد

رییس شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: ما در دوره های دوم تا چهارم نشان دادیم که می توان با کار جهادی و بدون درگیری در مسائل سیاسی زیست شهری را ارتقا داد، چرا که وظیفه ما آماده کردن محیط زیست سالم برای شهروندان است. شهر تنها معطوف به ساختمان های بلند و آسمانخراش هایش نمی شود بلکه سلامت شهر در درجه اول اهمیت قرار دارد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از پایگاه خبری شورای اسلامی شهر تهران نخستین نشست هم اندیشی کارگروه‌های تخصصی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با حضور مهدی چمران رییس شورای شهر تهران، علیرضا زاکانی شهردار تهران، مهدی پیرهادی رییس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورا ، سوده نجفی رییس کمیته سلامت شورا، مهدی بابایی عضو کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورا و جمعی از مسئولان و دوستداران محیط زیست برگزار شد.

در ابتدای این نشست مهدی چمران گفت: در شورای اسلامی شهر تهران به موجب ضرورت و مسئولیتی که بر عهده این نهاد گذاشته شده است  و در راستای اداره ابر شهر تهران که ام القرای جهان اسلام هم هست کمیسیون های مختلفی بر اساس ماموریت های محوله تشکیل شده که یکی از این کمیسیون ها، کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری است.

وی با بیان اینکه شاید این پرسش پیش بیاید که وقتی شهرداری برای اداره شهر وجود دارد، چه نیازی است که شورا در این خصوص وارد شود؟ ادامه داد: در پاسخ باید گفت؛ درست است که مسئولیت شهرداری اداره شهر است و انصافا همه مسئولان شهرداری نیز تلاش خود را در این زمینه به کار بسته اند، ولی برای اینکه اداره شهر مطلوب باشد باید برنامه درست و مدونی وجود داشته باشد تا شهر به خوبی اداره شود به قولی باید ریل گذاری صورت گیرد تا قطار حرکت کند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر در 12 سال گذشته تهران تحرک خوبی را شاهد بوده و حتی می شود گفت کم نظیر بوده به سبب برنامه خوبی بوده که شورا در دوران های گذشته توانسته تدوین کند و مسئولین شهر هم بر اساس این برنامه با تلاش خود و کار جهاد گرانه خودشان توانستند اهداف این برنامه را به پیش برند. تا جایی که امروز به جایی برسیم که  از آن دوران به عنوان یک دوران خوب و طلایی یاد کنیم. برنامه ریزی که در کمیسیون ها صورت می پذیرد در کل شهر مبنا خواهد بود و این بسیار مهم است.

چمران افزود: گرچه شاید برخی بگویند موضوع سلامت و محیط زیست و خدمات شهر مسئله ای است که در وزارت بهداشت و سازمان محیط زیست دنبال می شود و شورای اسلامی شهر دخالتی در آن نخواهد داشت، اما ما تجربه کردیم زمانی که آقای خادم و دوستان دیگر نظیر آقای شریعتمداری که همین چند ماه پیش به رحمت خدا رفتند حرکت هایی را آغاز کردند سبب شد تحول و حرکت  خوبی را شاهد باشیم و امروز نیز بر همین اساس برنامه ریزی ها در حال تدوین است و امیدواریم این برنامه ریزی که در ذیل نظر خواهی از متخصصین نظیر این نشست انجام می شود، به موفقیت بیانجامد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: ما می توانیم با یک برنامه ریزی صحیح مشکلات عدیده شهر را حل کنیم مشکلاتی که در آن مشکلات محیط زیست حرف اول را می زند، گرچه تهران مشکلات فراوانی نظیر مباحث آلودگی هوا، ترافیک، بافت فرسوده، معادن داخل شهر، پارک ها و فضای سبز دارد که متاسفانه این موارد درگیر مناقشات سیاسی شده و مباحثی که کاملا محیط زیستی بوده و از طبیعت بر آمده را سیاسی کردند و به کشمکش های سیاسی کشاندند و ضربه های زیادی به ریه های شهر وارد کردند.

چمران با تاکید بر اینکه  چه آنها که فضای سبز  شهر را از بین می برند و چه کسانی که تشویق نمی شوند بر فضای سبز بیافزایند، افزود: ما بایستی راه دوم را دنبال کنیم چرا که تهران یک باغ شهر بوده است. همچنانکه آثار نقاشی گذشته این نشان می دهد که تهران باغ شهر بوده و متاسفانه با هجوم ساخت و سازها و افزایش جمعیت شهرنشین از این باغ شهر چیزی باقی نمانده است.

وی ادامه داد: همه می دانیم که آلودگی هوا برای انسان ها بسیار مضر است به گونه ای که بر روی هوش کودکان، توان و انرژی انسان تاثیر نامطلوب می گذارد ولی به جای اینکه بیاییم روش هایی را استخراج کنیم تا به محیط زیستمان غنا ببخشیم می آیند و این مسایل را درگیر مسایل سیاسی می کنند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به افزایش سرانه فضای سبز در دوران مدیریت شهری دوم تا چهارم اظهار داشت: به عنوان نمونه وقتی ما در سال 82 وارد شورا شدیم سرانه فضای سبزشهری ما در آن زمان 8.5 مترمربع بود و وقتی می رفتیم به 16 مترمربع رسیده بود و نشان دادیم که می توان به کار جهادی و بدون درگیری در مسائل سیاسی زیست شهری را ارتقا داد چرا که وظیفه ما آماده کردن محیط زیست سالم برای شهروندان است. شهر تنها معطوف به ساختمان های بلند و آسمانخراش هایش نمی شود بلکه سلامت شهر در درجه اول اهمیت قرار دارد.

مهدی چمران گفت: ما آمدیم که بگوییم آماده هستیم تا یک برنامه ریزی صحیح، علمی و جهادی تدوین کنیم و شورا و شهرداری عزم خود را جزم کردند تا محیط زیست سالم شهری را برای مردم ایجاد کنند گرچه در فضای نا مناسبی قرار گرفته ایم و امروز بدهی ها فرصت اندیشیدن را گرفته است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: امروز ما دهها هزار میلیارد تومان بدهی داریم  و هر روزی که می گذرد این بدیه ها انباشته می شود و از طرفی هم کارهای عمرانی نیمه تمام مشکلی بر مشکلات ما افزوده اما به لطف الهی اگر همه دست به دست هم بدهیم و با خلوص جلو برویم موفق خواهیم شد همچنانکه  در سال 82 این مهم را تجربه کردیم.

وی ادامه داد: در آن سال همه می گفتند که در شش ماه مدیریت شهری برشکست می شود اما نه تنها اینگونه نشد بلکه ما به لطف الهی و حمایت مردم توانستیم از بخش اعظمی از بودجه آم زمان شهرداری که 800 میلیارد تومان را محقق کنیم. پس اگر تلاش کنیم و مردم را دعوت به همکاری کنیم  قطعا و یقینا با کمک خداوند موفق خواهیم بود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط