1400/09/07-17:17

آبادانی محلات منطقه ۱۳ با بهره گیری از ظرفیت نخبگان محلی

آبادانی محلات منطقه ۱۳ با بهره گیری از ظرفیت نخبگان محلی

مهدی بابایی عضو شورای اسلامی شهر تهران به همراه دکتر محمدهادی علی احمدی شهردار منطقه۱۳ با حضور در محله شورا به مسائل و مشکلات موجود در این محله رسیدگی کرد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۳، دکتر علی احمدی در این نشست، ضمن استماع درخواست ها و مسائل شورایاران، در سخنانی نقطه قوت شورایاری را بهره گیری از ظرفیت نخبگان محلی خواند و افزود: شهری می‌تواند در حوزه‌های مختلف رشد و توسعه داشته باشد که شهروندان آن هم در فرآیند تدوین و هم در مرحله اجرای طرح‌ها مشارکت فعال داشته باشند و برای رفع مشکلات و مسائل محل سکونت خود تلاش کنند.

او در عین حال شورایاران را هسته اصلی نخبگان محلی خواند و افزود: چه بسا بسیاری از ساکنان، علاقه‌مند به همکاری برای طرح و حل مشکل خود در محله هستند یا تمایل به مشارکت دارند اما چنانچه بستری فراهم نباشد، امکان مشارکت آن‌ها نیز فراهم نشود.

علی احمدی تأکید کرد: ما به معتمدین محله به عنوان یک برند فرهنگی شهر، در راستای برنامه‌ریزی همراه با شهروندان و برای شهروندان نگاه می کنیم و معتقدیم با مشورت معتمدین محلات و بهره گیری از ظزفیت نخبگان محلی بسیاری از مسائل شهر مرتفع خواهد شد.

مهدی بابائی نایب رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران نیز در جمع معاونین و مدیران شهری منطقه و اعضای شورایاری محله شورا، این محله را از یکی از محلات قدیمی و اصیل تهران برشمرد و افزود: شورایاری، پتانسیل خوبی برای اداره بهتر شهر است و با پیگیری اعضای شورایاری محلات بسیاری از مسائل و مشکلات موجود مرتفع می گردد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به درخواست معتمدین و اهالی محله شورا مبنی بر افزایش سرانه ورزشی ادامه داد: ضمن مذاکراتی که با شهردار منطقه ۱۳ و مدیران شهری این منطقه صورت گرفت مقرر شد زمینی برای افزایش سرانه ورزشی محله شورا در سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته شود.

مهدی بابائی بیان داشت: یکی دیگر از دغدغه هایی که در محله شورا وجود دارد بحث پل ارتباطی بین منطقه ۱۳ و منطقه ۸ است که با توجه به پیگیری های مستمری که جهت احداث پل مکانیزه توسط شورایاران محله شورا انجام شده است، متاسفانه تاکنون این موضوع به نتیجه مطلوب نرسیده و  با مکاتبه ای که با معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران انجام می‌گیرد؛ امیدواریم به سرانجام رسیدن این پروژه سرعت بیشتری بگیرد.

او یادآور شد: خوشبختانه شورایاران از وضعیت نگهداشت و دیگر مسائل منطقه ۱۳ رضایت داشتند و امیدوارم این مسئله الگوی مناسبی برای دیگر مناطق باشد تا مدیریت شهری به فکر توسعه و پیشرفت در محلات تهران باشد.

گفتنی است در ابتدای این نشست سید ابوالفضل موسوی، دبیر شورایاری این محله ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته، از مکانیزه شدن پل عابر ایستگاه ابوریحان، احداث میدان تره و بار و افزایش سرانه های ورزشی به عنوان مهمترین درخواست های شهروندان محله شورا نام برد و ابراز امیدواری کرد با تعامل و هفکری معتمدین محله با مجموعه مدیریت شهری منطقه در جهت کاهش مشکلات گام برداریم.

لازم به ذکر است در پایان این نشست شهردار منطقه۱۳ به همراه دکتر بابائی با حضور در مسجد جعفریه ضمن اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء با امام جماعت و نمازگزاران این مسجد دیدار و گفتگو کرد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط