1400/09/09-10:46
ریيس كميسيون عمران و حمل و نقل شوراى اسلامى شهر تهران تأکید کرد:

لزوم نوسازی ۳۵ هزار دستگاه تاکسی پایتخت با تعامل دولت و شهرداری تهران

لزوم نوسازی ۳۵ هزار دستگاه تاکسی پایتخت با تعامل دولت و شهرداری تهران

"سید جعفر تشکری هاشمی” ضمن بازدید از شرکت تعاونی تاکسیرانی تهران با مديرعامل و جمعی از اعضاى هیئت مدیره اين شركت، دیدار و ضمن استماع مسائل و مشکلات موجود، بر لزوم توجه ويژه به رانندگان تاکسی پایتخت تأكيد كرد.

به گزارش شهردارآنلاین؛ وی با اشاره به ارتباط نزديک و تنگاتنگ خود با قشر رانندگان تاكسى در طول سال‌های مختلف فعالیتش در مدیریت شهری تهران و آشنایی کامل با مسائل و مشكلات اين قشر خدوم و شریف، اظهار کرد: با هدف‌گذاری مشخص در مورد موضوعات مبتلابه رانندگان تاکسی، می‌بایست سرمایه و انرژی خود را به صورت هدفمند برای حل مسائل و مشکلات این عزیزان به كار گيريم.

معيشت و بیمه رانندگان و نوسازی تاکسی که وسیله امرار معاش رانندگان می باشد، از جمله مواردی هستند كه می‌بایست به صورت ويژه مورد توجه مديريت شهرى قرار گیرند.

اینکه خودروی راننده تاکسی با نقایص فنی و ظاهری مواجه باشد، این موضوع نه برای شهروندان و نه برای رانندگان مناسب نیست و حتماً می‌تواند چرخه مطلوب خدمات‌رسانى به شهروندان را دچار اختلال نماید.

٣٥ هزار دستگاه تاکسی تهران به سن فرسودگى رسيده‌اند و لزوم توجه به این خودروها را مورد تأکید است. باید خودروی باکیفیت در اختیار رانندگان تاکسی قرار بگیرد تا رانندگان تاکسی، فعالیت روزانه خود را با خودرویی که فاقد معایب فنی است و در آرامش انجام دهند.

زمان آن فرا رسیده که دولت و شهرداری تهران با تعامل با هم، زمينه ورود خودروهای باکیفیت را به ناوگان حمل و نقل پایتخت فراهم كنند و اگر این اتفاق رخ دهد، قطعاً شهروندان رضایتمندی بیشتری از حمل و نقل شهری خواهند داشت.

بیمه رانندگان تاکسی در پایتخت، نیازمند پیگیری مستمر از سوى دستگاه‌های نظارتی و حقوقى است و البته شورای اسلامی شهر تهران نیز حتماً پیگیر حل مشکل بیمه رانندگان تاکسی خواهد بود.

باید به سمت و سویی حرکت کنیم که رانندگان تاکسی پایتخت بتوانند درآمد پایدار داشته باشند و به این منظور، پيشنهاد مى‌شود از ظرفیت بدنه و یا حتی داخل تاکسی‌ها برای تبلیغات استفاده شود، البته اين پيشنهاد، نیازمند بررسی‌های کارشناسی و مطالعاتى است، ضمن اینکه از ظرفیت تکنولوژی‌های روز نیز برای خدمات‌رسانى مطلوب به شهروندان و آسایش و رفاه بيشتر تاكسيرانان می‌بایست مورد استفاده قرار گیرد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط