1400/09/11-23:58
در ادامه سلسله بازدیدهای شهردار منطقه یک از مراکز فرهنگی؛

بازدید حمیدرضا حاجوی از مرکز دائرة‌المعارف بزرگ اسلامی انجام شد

بازدید حمیدرضا حاجوی از مرکز دائرة‌المعارف بزرگ اسلامی انجام شد

حمیدرضا حاجوی شهردار منطقه یک تهران، با حضور در مرکز دائرة‌المعارف بزرگ اسلامی، از بخش‌های مختلف این نهاد علمی-پژوهشی بازدید کرد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، حمیدرضا حاجوی شهردار این منطقه به اتفاق افشین خدامی معاون خدمات شهری و محیط‌ زیست و مجید صالحی فیروزآبادی شهردار ناحیه پنج منطقه یک، صبح روز چهارشنبه ۱۰ آذرماه ۱۴۰۰ ضمن حضور در مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی با کاظم موسوی بجنوردی رئیس این مرکز دیدار و گفتگو کرد و سپس از بخش های کتابخانه عمومی، مجموعه‌های اهدایی، بخش نشریات، مخزن نسخ خطی و گنجینه پژوهشی ایرج افشار در این مرکز بازدید نمود.

حاجوی در این دیدار از گردآمدن برجسته‌ترین استادان علوم انسانی و انتشار دائرة‌المعارف بزرگ اسلامی، دانشنامه ایران، تاریخ و جغرافیای جامع ایران، اظهار خرسندی کرد.

وی با حضور در بخش فرهنگ ایران، پای صحبت‌های محمد جعفری قنواتی، مدیر دانشنامه فرهنگ مردم ایران نشست و از روند تدوین این اثر محققانه کسب اطلاع کرد.

شهردار منطقه یک شناسایی و حضور در قطب‌های فرهنگی منطقه را یکی از وظایف مدیریت شهری دانست و گفت: منطقه یک فارغ از ویژگی‌های زیرساختی مناسب و موقعیت اقلیمی که دارد، به وجود استادان و نخبگان و فرهیختگان می‌بالد و بازدید از مرکز دائرة‌المعارف بزرگ اسلامی، در تکمیل فرآیند بررسی مجموعه‌های فرهنگی صورت پذیرفت.

او درباره این نهاد علمی-پژوهشی بیان کرد: در این مرکز، اقدامات فاخری هم به‌لحاظ سندی، هم از نظر کتابخانه‌ای و هم از زاویه دانشنامه‌نگاری شده و مجموعه قابل توجهی جمع‌آوری شده است.

وی افزود: علی‌رغم مشغله‌های جاری، توجه به این موضوعات فرهنگی، یکی از دغدغه‌های مدیریت شهری و شناسایی این ظرفیت‌ها، باید یکی از مأموریت‌های شهرداری‌ها، فارغ از قوانین مصوب باشد.

حاجوی خاطرنشان ساخت: ظرفیت قابل تأملی در حوزه فرهنگ و اشاعه آن وجود دارد و امیدوارم شهروندان تهرانی، خصوصا اهالی منطقه یک، از این منبع علمی و این مجموعه فرهنگی استفاده کنند تا مرکز دائرة‌المعارف بزرگ اسلامی منشأ برکات در حوزه‌ فرهنگ باشد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط