1400/09/13-15:17
رنجبریان در دیدار با معمار معاصر کشور:

استاد کمونه یکی از ذخایر عرصه معماری و شهرسازی کشور است

 استاد کمونه یکی از ذخایر عرصه معماری و شهرسازی کشور است

شهردار منطقه ۶ با حضور درخانه معمار پیشکسوت معاصر کشور مهندس کمال کمونه گفت: پروژه های معماری استاد کمونه آثار ماندگاری برای کشور بوده و بی شک ایشان از مفاخر و ذخایر عرصه معماری و شهرسازی ایران هستند.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی منطقه ۶، شهردار قلب پایتخت بهمراه جمعی از معاونین و مدیران شهرداری منطقه ۶ از بنای قدیمی منزل استاد کمونه که توسط وی طراحی و ساخته شده است بازدید کرد و در خصوص همکاری های فی مابین و انتقال تجارب شهرسازی گفتگو و تبادل نظر کرد.

بر اساس این گزارش محسن محمدی سرپرست معاونت شهرسازی و معماری منطقه، سعید تیموری سرپرست معاونت اجتماعی و فرهنگی منطقه، ابراهیم وجدانی مشاور شهردار و مدیر روابط عمومی، فرزاد هنرور شهردار ناحیه ۵ و عبدالرضا زندی مدیر اجتماعی ناحیه ۵ شهردار منطقه ۶ را در این دیدار و بازدید همراهی کردند.

در پایان این نشست صمیمانه رنجبریان به پاس سالها خدمات در عرصه معماری و شهرسازی شهر تهران و کشور با اهدا لوح تقدیر از استاد کمال کمونه تجلیل و قدردانی کرد.

استاد کمونه در ۹ مرداد ۱۳۱۲ در تهران متولد شد. درسال ۱۳۳۵ وارد دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران شد و تحصیل در رشته معماری را آغاز کرد.

وی پروژهای هتل سازی، شهرک سازی، ساخت بیمارستان های دولتی و خصوصی، اماکن و مراکز تفریحی و گردشگری، ساختمان های اداری و تجاری، ساختمان های آموزشی و دانشگاهی و بسیاری پروژه های ملی وبومی را در کارنامه خود دارد و از جمله آنها می توان به بیمارستان های سینا و پارس، دانشگاه علم و صنعت و دانشگاه شیراز، هتل خیام مشهد، پارک شهرتهران، دادگستری های کرمانشگاه و رشت اشاره کرد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط