1400/09/15-16:14
میثم مظفر در یازدهمین رویداد "طرح رصد" در منطقه۹ تاکید کرد:

اولویت با مناطق کم برخوردار در بودجه ۱۴۰۱

اولویت با مناطق کم برخوردار در بودجه ۱۴۰۱

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در یازدهمین رویداد "طرح رصد" در منطقه۹ شهرداری تهران بر اولویت مناطق کم برخوردار در بودجه ۱۴۰۱ تاکید کرد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر تهران، در ادامه رویداد "طرح رصد" میثم مظفر و احمد صادقی اعضای کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران ضمن حضور میدانی در محلات فتح، استاد معین، شمشیری، مهرآباد جنوبی و بازدید پروژه میدان فتح، وضعیت تعریض اتوبان سعیدی، مجموعه فرهنگی ورزشی کوثر، مسیر توسعه بزرگراه یادگار امام، پروژه احداث بوستان جی، مجتمع گلها، مجموعه نوروزی در کارگاه تخصصی نظام مسائل و چالش های اولویت دار منطقه۹ به گفتگو با ۱۰ نفر از معتمدین، امناء و نخبگان منطقه پرداختند.

در این نشست میثم مظفر رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به اینکه ۴۳ درصد از املاک منطقه ۹ فرسوده است، منطقه نیاز به یک بسته تشویقی خاص در احیاء و نوسازی بافت فرسوده دارد.
 
وی ادامه داد: ترافیک آزاردهنده میدان فتح معضل بزرگی برای منطقه و برای جنوب غربی تهران است و اساسا اجرای پروژه فتح، توسعه جنوبی اتوبان یادگار، اتمام زیرگذر استاد معین و تکمیل تملک های بزرگراه سعیدی جنوب، کمک شایانی به کاهش ترافیک جنوب غرب تهران می کند که عارضه ای فرامنطقه ای است.
 
مظفر تاکید کرد: ایجاد و تعریف یک ناحیه جدید بنام مهرآباد برای منطقه و برنامه ریزی خاص برای مسائل خاص محدوده فرودگاه مهرآباد و مناطق همجوار آن، یک ایده قابل توجه و مهم می تواند باشد.
 
وی افزود: عدم تکمیل شبکه فاضلاب منطقه موجب انتشار بوی تعفن سراسری در منطقه است و بعضا لوله های فاضلاب به انهار منطقه سرازیر می شود و باید در راس اولویت های مدیریت شهری در منطقه ۹ قرار گیرد.
 
مظفر با اشاره به تمرکزگرایی ناکارامد در واگذاری ۴ مجموعه ورزشی به سازمان ورزش و غیرفعال بودن آن مجموعه ها و عدم رضایت شهروندان دراین خصوص گفت: مسئله واگذاری اماکن ورزشی شهرداری مسئله جدی است که باید در کل مناطق تهران حل شود.
 
نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورا ادامه داد: در حوزه زیباسازی باید در تمامی محلات منطقه ۹ وکار ویژه تعریف شود و به لحاظ ارتقای سیما و منظر شهری باید کار خاصی دراین منطقه صورت پذیرد.
 
مظفر افزود: فرایند تشویقی ویژه ای باید برای جذب پیمانکاران توانمند در مناطق کم برخوردار و فرسوده که اتفاقا مشکلات ترافیکی هم دارند و سختی های خاصی را درمقابل پیمانکاران قرار می دهد،  تعریف و عملیاتی شود.
 
وی در پایان تاکید کرد تملک باغ ایرانی و زمین نوروزی و استفاده از محوطه های تملک شده در پادگان جی می تواند یک فرصت برای افزایش سرانه های فضای سبز منطقه ۹ تلقی شود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط