1400/09/17-12:03
شهردار دارالمومنین تهران تاکید کرد:

پاسخگویی به مطالبات توان یابان منطقه ۱۴ در اولویت است

پاسخگویی به مطالبات توان یابان منطقه ۱۴ در اولویت است

جشنواره تفریحی و ورزشی ویژه افراد دارای معلولیت و خانواده آنها در مجموعه ایثارگران منطقه ۱۴ برگزار شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۴، این جشنواره شاد و مفرح با حضور مدیران ارشدشهری و فعالان اجتماعی و فرهنگی منطقه، با هدف ارتقای سطح نشاط و روحیه مطالبه گری افراد دارای معلولیت، به اجرا در آمد.

در این برنامه که با تجلیل از تلاش های کارمندان دارای معلولیت شاغل در شهرداری منطقه و دبیران کانون  معلولان در محلات دارالمومنین تهران همراه بود، محمد امین سالاری پور شهردار منطقه حضور در بین اقشار کم توان جسمی و حرکتی و خدمت رسانی به مردم دارالمومنین تهران را مایه افتخار مدیریت شهری دانست.

وی با اشاره به اهمیت ایجاد فرصت برابر برای افراد دارای معلولیت و مهیا کردن فضایی که این عزیزان بدون دغدغه و با آرامش به زندگی و فعالیت‌های اجتماعی خود ادامه دهند، گفت: مناسب سازی معابر به عنوان یکی از موارد مهم و ضروری جهت تسهیل در رفت و آمد افراد کم توان جسمی و حرکتی در اولویت فعالیت های مدیریت شهری است.

شهردار منطقه ۱۴ اظهارداشت: علاوه بر مناسب سازی معابر و بوستان، مناسب سازی مراکز فرهنگی و آموزشی چون سرای محله به منظور استفاده کیفی تر از این فضاها و مهارت‌آموزی و توانمندسازی افراد داری معلولیت در دستور کار شهرداری منطقه قرار می گیرد.

سالاری پور در ادامه بر اهمیت کیفیت مناسب سازی پیاده روها، مراکز اداری و فرهنگی تاکید و از اجرایی شدن طرح همسطح سازی سطوح و تقاطع  محورهای منطقه چون خاوران و محلاتی در آینده نزدیک خبر داد.

وی با اشاره به طرح« صبح خدمت» که به منظور رصد چالش ها و مسائل محلات منطقه به صورت مستمر درحال انجام است، آمادگی مدیریت شهری را به عنوان خادم مردم دارالمومنین برای پاسخگویی به مطالبات اقشار دارای معلولیت و مرتفع شدن موضوعات شهری در محلات اعلام کرد.

استفاده از ظرفیت های محلی و نخبگان از جمله فعالان کم توان جسمی و حرکتی برای اجرای کیفی تر برنامه ها و ارائه خدمات شهری مورد نیاز  به شهروندان از دیگر موارد مورد توجه و تاکید سالاری پور در این جشنواره بود.

گفتنی است؛ ویژه برنامه هایی چون تقدیر از فعالان حوزه معلولان و دبیران کانون معلولین محلات، اهدای ویلچر به کم توانان جسمی و حرکتی نیازمند ، برگزاری نمایشگاه های متعدد، اجرای شعر و موسیقی و برپایی نمایشگاه هنری و ایستگاه های سلامت محور و کاردرمانی از بخش های متنوع این جشنواره بود که در راستای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در حوزه معلولان اجرایی شد و مورد استقبال کم توانان جسمی حرکتی حاضر در جشنواره قرار گرفت.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط