1400/09/19-12:56

مانور آماده باش ستاد برف روبی منطقه ۳ در فصل سرما

مانور آماده باش ستاد برف روبی منطقه ۳ در فصل سرما

همزمان با نزدیک شدن به فصل بارش برف، اکیپ های ویژه برف روبی منطقه ۳ در طی مانوری آمادگی خود را برای حفظ ایمنی زمستانه در شهر اعلام کردند.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۳، حمید جوانی شهردار در حاشیه اجرای این مانور با بیان اینکه، شهردار محترم تهران نسبت به آمادگی لازم مناطق در مقابله با خطرات احتمالی فصل زمستان و گرفتاری های ناشی از بارش برف تاکید دارند گفت: به مناطق ابلاغ شده که ضمن آمادگی هرساله، در طی مانوری که با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود تمام امکانات موجود به منظور مقابله با حوادث احتمالی هنگام بارش برف به دقت باز بینی و بررسی شود و در صورت مشاهده هرگونه مشکل نسبت به رفع آن اقدام گردد تا در زمان نزولات آسمانی به خصوص بارش برف، خدمات رسانی به شهروندان بدون هیچ خللی انجام شود.

شهردار منطقه ۳ تهران با اشاره به منابع و امکانات غنی سایت های برف روبی و منابع انسانی متبحر این منطقه افزود: خوشبختانه ستاد برف روبی این منطقه با تجهیز ۱۰۰ دستگاه خودروی سازمان مدیریت پسماند و پیمانکاری و ۱۰۰۰ نفر نیروی انسانی در قالب اکیپ های مختلف تکمیل است تا امنیت لازم را در معابر و بزرگراه های شهر به ویژه منطقه ۳ ايجاد كنيم.

او از اجرای سناریو در زمان بارندگی های فصلی خبر داد و گفت: طبق پیش بینی های انجام شده با تقسیم بندی نواحی، برای تمامی معابر این منطقه برنامه و پیش بینی تخصصی انجام و به ثبت رسیده به طوری که هنگام بارش برف مشخص است که از کدامین امکانات و ظرفیت در چه مواردی مورد استفاده واقع خواهد شد.

شهردار منطقه ۳ گفت: آمادگی کامل و ۲۴ ساعته هنگام بارش نزولات آسمانی با همکاری با پلیس راهور و نیروی انتظامی برای عدم گرفتگی جوی ها و مسیل ها و لغزندگی معابر وجود دارد.

او افزود: بی تردید حفظ شهر اقدامی مشارکتی است که همدلی و همراهی شهروندان را در راستای حفظ ایمنی و آرامش شهر می طلبد.

در ادامه مهدی پیرهادی عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: برگزاری این قبیل مانورها سبب هماهنگی بین نهادهای مختلف و ارتقای سطح نگهداشت شهر در مواقع بحران می شود.

او افزود: در عمل باید شاهد اقدامات مناسب و سریع مناطق در مواقع بارش باران و برف باشیم چرا که این امر رضایتمندی شهروندان را در پی دارد.

بهرامی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران نیز گفت: نیمی از ماشین آلات تخصصی برف روبی کشور در کلانشهر تهران بکار گرفته شده است.

او ضمن آرزوی بارش برف و باران از مردم درخواست کرد که در مواقع بارش های زمستانی از ترددهای غیرضروری در معابر اجتناب کنند تا عوامل اجرایی در کم ترین زمان ممکن نسبت به رفع آبگرفتگی و یخ زندگی اقدام کنند.

مانور آماده باش ستاد برف روبی منطقه ۳ با حضور مهدی پيرهادی رييس كميسيون سلامت، محيط زيست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران، جلال بهرامی معاون خدمات شهری و محيط زيست شهرداری تهران، شهردار منطقه ٣، رييس منطقه ٢٤ بزرگراهها، عوامل راهور منطقه و جمعی از معاونين و مديران و نمايندگان دستگاههای خدمت رسان به منظور ايجاد هماهنگی لازم و واكنش سريع در مقابله با بارشهای جوی برگزار شد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط