1400/09/22-13:34
شهردار تهران در آیین رونمایی از دو پروژه عمرانی:

درخواست انقلاب از مسئولان توجه به خدمت به جای قدرت است

درخواست انقلاب از مسئولان توجه به خدمت به جای قدرت است

شهردار تهران معتقد است که گفتمان انقلاب از مسئولین می خواهد که توجهشان به جای قدرت معطوف به خدمت باشد و نه دنیا طلبی و ثروت اندوزی.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از شهر، علیرضا زاکانی شهردار تهران در مراسم افتتاح فاز نهایی پروژه تقاطع غیر همسطح سه راه باقر شهر و بهره برداری از پل اتصال بزرگراه امام رضا(ع) به بزرگراه شهید نجفی رستگار- دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰- گفت: افتتاح این پروژه نمودی از یک کار جهادی است که این اقدام را آقای عباس شعبانی و همکارانشان در معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران در فرصت کوتاهی انجام دادند؛ کاری که بعضا سالها به دلایل مختلف صورت نگرفته بود.امیدواریم همه مدیران این نمود را برای جای جای شهرمان به ارمغان بیاورند و با مدیریت جهادی تلاش را معطوف به تحقق خدمت به مردم تهران کنند.

شهردار تهران با اشاره به اینکه سالیان متمادی است که ترافیک سنگینی در این محور و به خصوص درپایان هفته و مراسمات خاص وجود داشته  افزود: امیدواریم این گشایش برای مردم خدمتی ارائه کرده باشد.

او در ادامه به آخرین دیدارش با شهید نجفی رستگار اشاره کرد و گفت: جا دارد  افتتاح پروژه اتصال بزرگراه امام رضا(ع) به شهید نجفی رستگار را تبریک بگویم. بزرگراه شهید نجفی رستگار  قرار بود کمکی بزرگراه بسیج باشد اما دچار انسدادهایی بود اما گشایش هایی که اتفاق افتاد حرکت به سمت جنوب و غرب تسهیل شد و این برای ما یک افتخار است.

رفع معارضان بزرگراه شوشتری در دستورکار است

زاکانی در ادامه اظهار داشت: ۳ ماه و ۱۱ روز است که به عنوان شهردار تهران در خدمت مردم هستم و امروز سومین و چهارمین پروژه ای است که عملیاتی می شود. علاوه براین پروژه های جدی در دستور کار است. از این جمله می توان به به رینگ شرقی تهران و بزرگراه‌ شهید شوشتری اشاره کرد که رایزنی هایی با معارضین صورت گرفته و دستورات رهبر انقلاب برای آزادسازی آن نقاط انجام شده و قرار است به عنوان یک کلان پروژه آن‌را تکمیل کنیم.

شهردار تهران عنوان کرد:  پروژه دیگر، انتهای بزرگراه یادگار امام(ره) است که دچار انسداد شده و ادامه آن محور غربی تهران را آزاد می کند و تملک ها در این پروژه در دستور کار قرار گرفته است تا این مسیر را تا بزرگراه ساوه باز کنیم.

او ۹۸ رمپ و لوپ بزرگراه های دیگر را از پروژه های شهر داری دانست و گفت: با نهایی شدن این اتفاق، ۷۰۰ کیلومتر راه مردم نزدیک می شود. البته  ۱۳ مورد از این رمپ و لوپ ها در ۶ ماه اول در دستورکار قرار گرفته است؛ موضوعی که در بحث هوای پاک، صرفه جویی در وقت و آسایش مردم موثر خواهد بود.

زاکانی در ادامه عنوان کرد: در دوره گذشته دوستان عزیز ما در مدیریت شهری خدماتی را ارائه دادند و از آنها تشکر می کنیم. ما نباید خودمان را با دیگران مقایسه کنیم و باید خودمان را با خودمان مقایسه کنیم و خودمان را در پیشگاه مرم و خدا بدهکار بدانیم. بنابراین از کسانی که ۹۰ درصد این پروژه را در گذشته پیش بردند نیز تشکر می کنیم.

شهردار تهران در ادامه به فاصله زیاد شمال و جنوب تهران اشاره کرد و گفت: برای کم کردن این فاصله نیازمند کارهای جدی در جنوب شهر هستیم البته از شمال شهر نیز نباید غفلت کنیم. شمال تهران به اقتضای طبیعت خود کشش هایی برای اجرای پروژه ها دارد و تنها باید زمینه آن را فراهم کنیم. اما درباره کوخ نشینان که در سختی زندگی می کنند وظیفه مضاعفی بر گردن ما می گذارد.

او اظهار داشت: ۱۲ هزار هکتار بافت ناپایدار در تهران وجود دارد که بیشتر آن در در جنوب تهران است. با ایجاد تسهیلات و پروژه های ویژه همانطور که در شمال بستر سازی می کنیم در جنوب نیز بستر سازی و باید  یک تحول ایجاد کنیم. شهر ری به عنوان قبله تهران جایگاه عظیم دارد و وجود حرم عبدالعظیم حسنی در آن چیزی نیست که برای ما پوشیده باشد و باید توجه ویژه به این منطقه و سایر مناطق پایین دست تهران داشته باشیم.

او افزود: باید تسهیلات خاص برای جنوب تهران در نظر بگیریم و نوسازی شهری را در جنوب تهران دنبال کنیم. نفر آباد سال ها است که رها شده و تبدیل به محیطی آسیب زا برای ساکنان شده است.

فرهنگ شهادت، گمشده امروز جامعه ماست

شهردار تهران یادآور شد: اخیرا در نامه هایی که به دستم رسید دیدم یکی از آنها نامه همسر شهیدی بود که آن شهید فرمانده ما بود. این شهید در سال ۶۱ از ناحیه پا دچار مشکل شد و با عصا به منطقه برگشت و در کربلای ۵ دوباره مجروح شد و مجددا با صورت بسته به خط برگشت و در کربلای ۸ در شب با عصا به عملیات رفت. روز دوم بعد از موفقیت مجبور شدیم که یک خاکریز به عقب بر گردیم و ایشان نفر آخری که در خط مانده بود را نیز با حس تکلیف خود به عقب راند.خانواده ایشان در نفراباد زندگی می‌کند، خانواده ای که آن شهید به امانت به ما سپرده ، آن شهید از یک بسیجی نگذشت و با عصا از او به عنوان امانت نگهداری کرد و به خاکریز برگرداند.

زاکانی درپایان با تاکید بر اینکه به نظر می رسد گمشده امروز ما فرهنگ شهید و شهادت، ایثار و فداکاری است، گفت: نوکر تک تک مردم تهران در همه مناطق هستیم و این عقب افتادگی در جنوب تهران را نیز باید جبران کنیم و با خدمت شایسته لااقل از شرمندگی نسبت به مردم کم کنیم.

در پایان این مراسم از چندنفر از کارگران این پروژه قدردانی شد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط