1400/09/24-10:56

طرح نگهداشت شهر با محوریت بهسازی چهره محلات منطقه 18 در حال انجام است

طرح نگهداشت شهر با محوریت بهسازی چهره محلات منطقه 18 در حال انجام است

"طرح تحول نگهداشت شهر" با ابلاغ دستور العمل "قرار خدمت" در راستای شعار "تهران، الگوی کلانشهر جهان اسلام" با هدف ایجاد تحول نوین در محلات تهران در منطقه 18 همسو با دیگر مناطق شهر تهران در حال انجام است.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی منطقه 18؛ مهمترین اهداف اجرای این طرح که قریب به یکماه است با ابلاغ دستورالعمل قرار خدمت و در راستای شعار تهران، الگوی کلانشهر جهان اسلام با هدف ایجاد تحول نوین در محلات  تهران در منطقه 18 آغاز شده؛ آراستگی شهر، افزایش رضایتمندی و ارتقای سطح خدمات به شهروندان با استفاده بهینه از امکانات مدیریت شهری است.

درهمین راستا و طبق تأکیدات مقام معظم رهبری درخصوص تکریم خانواده معظم شهدا و تأکید شهردار تهران مبنی بر تکریم و رسیدگی به ایشان در ابعاد مختلف، طرح تحول نگهداشت شهر منطقه 18 در روزهای پنج شنبه هر هفته از معابر و کوچه های محل سکونت خانواده های معزز شهدا و در جهت ادای دین به مقام والای شهدا در محلات آغاز شده است.

این طرح در بازدید میدانی از محلات منطقه 18 و بنابر دستورات معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران مبنی بر لزوم توزیع عادلانه خدمات شهری در محله‌ها و نواحی برای رسیدن به رضایتمندی شهروندان، منطبق بر اهداف تعیین شده آغاز شده است.

بدیهی است کار مستمر و پیوسته در صدر وظایف شهرداری می باشد، اما باید زمانی را برای خانه تکانی در نظر گرفته شود که پاییز و زمستان فصل مناسبی برای این خانه تکانی است و با عنایت به بازنگری و ابلاغ دستورالعمل جدید طرح نگهداشت شهر محلات مختلف مناطق شهر تهران چهره بهتر و مناسبتری خواهند گرفت.

در این طرح پیگیری معضلات محلات، شستشوی المانهای شهری، پاکسازی ورودی ها و خروجی های بزرگراه ها، لایروبی انهار، پاکسازی لچکی ها و فضاهای سبز، بهینه سازی مسیر آبیاری، حذف زوائد فیزیکی پیاده رو های جانبی و طعمه گذاری جانوران موذی شهری انجام می شود. شایان ذکر است اجرای این طرح در منطقه هجده طبق آمار ثبت شده نواحی هفتگانه به شرح، ناحیه یک: 205 مورد پایان یافته از 519 مورد اعلامی، ناحیه دو 156 مورد پایان یافته از 253 مورد اعلامی، ناحیه سه 136 مورد پایان یافته از 292 مورد اعلامی، ناحیه چهار 181 مورد پایان یافته از 378 مورد اعلامی، ناحیه پنج 199مورد پایان یافته از 261 مورد اعلامی، ناحیه شش 61 مورد پایان یافته از 93 مورد اعلامی، ناحیه هفت 51 مورد پایان یافته از 83 مورد اعلامی می باشد که در مجموع 989 مورد اطلاعات ثبت شده از 1879 مورد در بازه زمانی یک ماهه انجام شده است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط