1400/09/28-14:38

۶ درخواست عضو شورای شهر از شهردار تهران

۶ درخواست عضو شورای شهر از شهردار تهران

رییس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر تهران در تذکری از شهرداری تهران درخواست کرد تا ۶ اصل مرتبط به هنر خوشنویسی ایرانی را رعایت و اجرا کند.

به گزارش شهردارآنلاین، سید احمد علوی، عضو شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود در ابتدای جلسه سی و دوم شورای شهر تهران با قدردانی از تلاش های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای ثبت جهانی هنر خوشنویسی ایرانی گفت: خرسندیم که پس از دو سال تلاش و پیگیری هنر خوشنویسی ایران در فهرست میراث جهانی ناملموس کمیسیون یونسکو به ثبت رسید.

وی ادامه داد: ثبت این پرونده ملی بار دیگر توجه همه نهادهای دولتی، عمومی و فرهیختگان کشور را به جلوه های بی نظیر فرهنگ غنی ایرانی اسلامی معطوف داشته است.

رییس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر تهران با طرح ۶ درخواست از شهرداری تهران خاطرنشان کرد: به جاست شهرداری تهران همگام با این موفقیت جهانی، اقداماتی از قبیل تأکید بر استفاده هر چه بیشتر از خطوط ایرانی در تبلیغات شهری و تابلوها و نشانگرهای شهری و سردر بناهای عمومی را به انجام برساند.

وی افزود: همچنین درخواست می شود تا استفاده هر چه بیشتر از خط نستعلیق در تولید محصولات فرهنگی و آموزش شهروندی، استفاده از خطوط ایرانی در سامانه ها و درگاه های اینترنتی و فضای مجازی نیز در دستورکار قرار گیرد.

علوی همچنین خواستار آموزش هنر خوشنویسی در مراکز فرهنگی و هنری از قبیل فرهنگ سراها، سراهای محله، خانه موزه ها و... شد و ادامه داد: لازم است تا موزه  خوشنویسی در شهرداری تهران راه اندازی شود.

وی در ادامه نیز بر لزوم حمایت از هنرمندان جوان خوشنویس در ارائه تسهیلاتی در جهت استفاده آنان از امکانات شهرداری تهران در برگزاری نمایشگاه های آثار خوشنویسی تاکید کرد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط