1400/09/29-18:28
پانزدهمین رویداد طرح رصد در منطقه۱۳ رقم خورد:

بودجه ریزی بر اساس پروژه های تحول آفرین در محلات/ موضوع ساصد و دوشان تپه، اولویت اصلی شهروندان منطقه۱۳

بودجه ریزی بر اساس پروژه های تحول آفرین در محلات/ موضوع ساصد و دوشان تپه، اولویت اصلی شهروندان منطقه۱۳

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در پانزدهمین رویداد اجرای "طرح رصد" ضمن بازدید از پروژه های منطقه۱۳، در نشست تخصصی با شهردار منطقه، دبیران شورایاری، نخبگان، معتدین محلات و مدیران شهری به بررسی مسائل و نیازهای شهری در محلات ۱۳گانه پرداختند.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی منطقه ۱۳؛ محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در این جلسه با بیان اینکه دخالت دادن مردم در تصمیم گیری ها و اجرای پروژه های شهری موجب انجام بهتر امور خواهد شد، گفت: هدف از طرح رصد بررسی دقیق میدانی مسائل و مشکلات موجود در سطح محلات و نواحی با حضور نخبگان و معتمدین محلات است تا برای احصای آن بودجه و اعتبار مناسبی در نظر گرفته شود.

او بهره مندی از نظر شهروندان در بودجه ریزی سال آتی را مهمترین نیاز برگزاری این طرح عنوان کرد و گفت: با این طرح مردم احساس می کنند که در تصمیم گیری ها دخیل هستند و رفتارهای نسل جدید در مواجهه با مسائل شهر دلسوزانه تر و آگاهانه تر خواهد بود.

آخوندی با تأکید بر این مطلب که پروژه های شهری باید زیرساختی، کالبدی، ماندگار و دارای نفع عمومی باشد، تصریح کرد: بر اساس طرح رصد در تدوین بودجه ۱۴۰۱ تلاش می کنیم که با نگاه ویژه به پروژه های توسعه محلی، با نظر نخبگان در کوتاه مدت رضایت بیشتری حاصل شود.

همچنین در این جلسه میثم مظفر رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر با تأکید بر اینکه در بودجه ۱۴۰۱، در ۱۳ محله این منطقه حداقل چند پروژه برای هر محله دیده خواهد شد، تصریح کرد: بودجه ریزی مشارکتی و سیاست گذاری از منظر مردم یکی از سیاست ها و رویکردهای شورای اسلامی شهر تهران است که بر اساس پروژه های تحول آفرین محلات در تهیه سند برنامه و بودجه سال آتی قرار می گیرد.

او با بیان این که اولویت اول منطقه۱۳ با نگاه فرامحله ای، بحث تملک ساصد و آزادسازی اراضی دوشان تپه به نفع شهروندان است، گفت: بدون تردید با این اقدام که توسط شهردار جهادی منطقه در حال پیگیری و انجام است، بخش قابل توجهی از مشکلات مردم در خصوص کمبود سرانه های خدماتی فرهنگی و فضای سبز جبران خواهد شد.

محمدهادی علی احمدی، شهردار منطقه۱۳ نیز در این نشست، طرح رصد را اقدامی ارزشمند و قابل تقدیر خواند و ضمن تشریح اولویت نیازها و مسائل منطقه گفت: مساله تملک اراضی ساصد، آزادسازی بخشی از اراضی دوشان تپه، مسائل قطب گردشگری، پایانه جدید شرق، کارخانه آسفالت، مرکز تخصصی پسماند(ام آر اف)، معارضین خیابان پیروزی و ساماندهی مجموعه بازارچه شهرستانی از اهداف کلان منطقه است که با انجام آن اقدامات ارزشمندی برای منطقه و شهروندان رقم خواهد زد.

گفتنی است در این نشست شورایاران و نخبگان محلات در سخنانی از کمبود سرانه های فضای سبز، ایستگاه آتش نشانی، احداث کلانتری، جابجایی دکل های برق پارک پیروزی، احداث پل های مکانیزه عابر پیاده، کبود سرویس های بهداشتی، احداث میادین میوه و تره بار در محلات، مسائل شهرسازی و حوزه حمل‌ونقل و توجه به حوزه فرهنگ و مسائل فرهنگی یاد کردند و خواستار بودجه ریزی و رفع این مسائل در افزایش رضایتمندی شهروندان شدند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط