1400/09/29-19:44

هرس بیش از ۹ هزار درخت در منطقه ۵ در پاییز سال جاری

هرس بیش از ۹ هزار درخت در منطقه ۵ در پاییز سال جاری

مرتضی مرادی معاون خدمات شهری منطقه ۵ از هرس بیش از ۹ هزار درخت در این منطقه خبر داد و افزود: روزانه حدود ۴۵۰ درخت در منطقه هرس می شود.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۵، مرتضی مرادی معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۵ گفت: هرس در سطح فضای سبز منطقه ۵ از بچه های ستادی، کارشناسان، کارگران و هرس کاران هماهنگ با دستورالعمل های سازمان بوستان ها و فضای سبز از ۲۰ مهر شروع شد و با هرس ترون و پرچین ها با دستورالعمل های مربوطه تا ۱۵ آبان ادامه پیدا کرد و با وضعیت خوبی به پایان رسید.

او افزود: در همین موعد در رابطه با درختچه های سطع معابر و بوستان ها عملیات ما شروع شد و از ۲۰ مهر همچنان ادامه دارد. چون در زمینه درختچه ها مشکل محدودیت زمانی نداریم عملیات را با اولویت کمتری پیش می بریم.

مرادی ادامه داد: در رابطه با سوزنی برگ ها از اول آبان ماه و طبق دستورالعمل هرس درختان سرو نقره ای غالبا و برخی جاها کاج تهران برای ایجاد امنیت بیشتر، جلوگیری از حریق های احتمالی، برای افزایش دید قسمت پایین درختان و هرس فرم برای جلوگیری از نافرمی درختان در زمان بارش برف، از اول آبان شروع شد و تا ۲۶ آبان با برودت هوا متوقف شده است.

مرادی با بیان اینکه هرس درختان پهن برگ شامل درختانی مثل توت،اقاقیا و... در سطح معابر منطقه ۵ از ۲ آذر شروع شد و طبق برنامه ریزی ها تا آخر دی به اتمام خواهد رسید تاکید کرد: در برنامه ما رزکاری بعد از کاهش برودت هوای زمستانی و نزدیک شدن به ایام بهار در نیمه دوم اسفندماه قرار دارد. این کار در حال حاضر در سطح نواحی ما با تقریبا ۱۰۰ نفر هرس کار ماهر و تحت نظارت ناظرین و کارشناسان پایه پزشکی انجام می شود و با همکاری خوب همکارانمان در اداره خدمات شهری، ضایعات هرس به سایت های ویژه این امر منتقل می شود. اخیرا همکاران ما در حوزه پسماند توانستند سایت کم حجم سازی یا خرد کردن این هرس ها را راه اندازی کنند.

معاون خدمات شهری منطقه ۵ در پایان گفت: تاکنون چیزی بالغ بر ۹ هزار درخت هرس شده است و چیزی حدود ۴۵۰ درخت در روز هرس می شود که کار سخت و طاقت فرسایی هست چون عموما در رفیوژهای میانی و حواشی معابر پرتردد هست. در این عملیات مسلما همکاران ما در سطح معابر در شرایط پر خطر قرار دارند که سعی کردیم با انجام پروتکل های مربوطه و با علامتگذاری و نظارت کارشناسان، ایمنی را تا حداکثر بالا ببریم و خدا را شکر حادثه ای در منطقه ۵ گزارش نشده است و امیدوارم تا انتهای فصل به همین صورت در صحت و سلامت باشند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط