1400/09/30-14:25
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران تشریح کرد:

راهکارهای اجرایی مدیریت شهری به منظور تکمیل کندروها و بهبود دسترسی های بزرگراه آزادگان

راهکارهای اجرایی مدیریت شهری به منظور تکمیل کندروها و بهبود دسترسی های بزرگراه آزادگان

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، از آغاز عملیات احداث یک مسیر راستگرد با هدف برقراری دسترسی جنوب بزرگراه شهید رجایی به شرق بزرگراه آزادگان، ظرف روزهای آینده خبر داد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، عباس شعبانی با اعلام اینکه رمپ جنوب به شرق تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید رجایی با بزرگراه آزادگان در محدوده منطقه ۲۰ از جمله پروژه های تعریف شده در قالب برنامه ۶ ماهه معاونت فنی و عمرانی جهت بهبود کارایی حدود ۱۳ تقاطع غیرهمسطح پایتخت به شمار می آید، یادآور شد: عملیات اجرایی این مسیر دسترسی که ۳۲۰ متر طول و حدود ۷ متر عرض دارد، به زودی آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت ترافیکی بزرگراه آزادگان در توزیع متناسب بار ترافیک درون شهری و برون شهری، فقدان مسیرهای کندرو در برخی مقاطع این بزرگراه ۳۶ کیلومتری را زمینه ساز ایجاد گره های ترافیکی در عملکرد آن ذکر کرد و یادآور شد اجرای عملیات احداث و بهسازی مسیرهای کندروی بزرگراه آزادگان از سال ۱۳۹۵ آغاز شده و مدیریت شهری پایتخت مصمم است احداث این مسیرها در بخش حدفاصل خیابان شهید رجایی تا خیابان فدائیان اسلام به همراه پل و مسیرهای دسترسی مربوطه را به عنوان یکی از اولویت های عمرانی سال جاری پیگیری کند.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران طول این مسیر کندرو را ۱۹۰۰ متر با عرض ۱۱/۵ متر خواند و یادآور شد: در این پروژه یک دستگاه پل با مساحت ۶۲۰ مترمربع روی خیابان دستواره، دو رمپ دسترسی در تقاطع بزرگراه شهید رجایی و خیابان فدائیان اسلام با مجموع طول ۶۰۰ متر و یک لوپ به طول ۳۵۰ متر جهت دسترسی به خیابان غیبی تعریف شده است. مسیر دسترسی جنوب به شرق بزرگراه های شهید رجایی و آزادگان که به زودی اجرایی خواهد شد، در واقع گام نخست این پروژه بوده و تلاش خواهد شد عملیات احداث آن ظرف مدت ۶ ماه به سرانجام برسد.

گفتنی است بزرگراه آزادگان به عنوان یکی از کریدورهای مهم ارتباطی پهنه جنوبی پایتخت، بزرگراه امام رضا(ع) در جنوب شرق تهران را به بزرگراه شهید همت در شمال غرب تهران متصل کرده و در مسیر خود با بزرگراه های مهمی همچون شهید حکیم، امام علی(ع)، شیخ فضل ا.. نوری، شهید لشگری، شهید سعیدی، شهید کاظمی، شهید تندگویان و شهید رجایی، آزادراه های تهران- قم و تهران- ساوه و خیابان فداییان اسلام تقاطع دارد. تبادل ترافیک در تقاطع های یاد شده و سایر معابر فرعی از طریق کندروهای بزرگراه آزادگان صورت می گیرد و به این ترتیب مسیرهای کندروی بزرگراه، نقش مهمی در توزیع متناسب ترافیک ایفا می کنند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط