1400/10/06-14:47
شهردار منطقه ۱۹ در نشست تخصصی روز ایمنی و کاهش اثرات بلایای طبیعی در بوستان ولایت؛

بازآفرینی بافت های فرسوده منطقه ۱۹ ضرورتی مهم در کاهش خسارات مخاطرات طبیعی

بازآفرینی بافت های فرسوده منطقه ۱۹ ضرورتی مهم در کاهش خسارات مخاطرات طبیعی

نشست تخصصی روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی با حضور شهردار منطقه ۱۹، مدیرعامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران،رئیس مرکز اورژانس تهران، مدیر عامل جمعیت هلال احمراستان تهران و نمایندگان نهادهای امداد رسان در بوستان بزرگ ولایت برگزار شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، مهدی هدایت شهردار منطقه در حاشیه این نشست موقعیت جغرافیایی و وجود بخش قابل توجهی از بافت های فرسوده در این منطقه را علت اصلی برگزاری نشست تخصصی روز ایمنی و بلایای طبیعی دانست و درخصوص ایجاد اسکان های اضطراری شهر تهران در این منطقه با توجه به ظرفیت های خوب آن اعلام آمادگی کرد.

او یکی از موضوعات مهم و مورد توجه در این منطقه را وجود بافت های فرسوده و ریزدانه دانست که می تواند باعث آسیب های جدی در مواقع بحرانی شود. در همین راستا نیز بحث احیا و بازآفرینی بافت های فرسوده با ترغیب ساکنین محلات دارای بافت فرسوده با استفاده از تسهیلات های لازم از جمله مشوق های اختصاصی شهرداری تهران در لایحه بودجه و تسهیلات ویژه دولت، در اولویت و اهمیت اقدامات اجرایی در راستای کاهش آسیب های جانی و مالی ناشی از مخاطرات طبیعی قرار دارد.

طرح احداث بیمارستان در منطقه ۱۹ از دیگر موضوعات مطرح شده توسط شهردار منطقه بود که در این خصوص بیان کرد: با توجه به اینکه این منطقه فاقد بیمارستان هست، با نظر موافق شهردار تهران در مرحله واگذاری زمین به دانشگاه علوم پزشکی هستیم و امیدواریم وزارت بهداشت و دانشگاه نیز با سرعت این بیمارستان را به منظور ارائه خدمات در مواقع بحرانی و عادی به شهروندان احداث کنند.

او در پایان یادآور شد: منطقه ۱۹ یکی از مکان‌های پایلوت طرح اسکان اضطراری شهر تهران خواهد شد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط