1400/10/06-17:14
در جلسه کارگروه قرارگاه کاهش آسیب های اجتماعی منطقه ۱۵ مورد بررسی قرار گرفت؛

جمع آوری معتادان متجاهر و فرایند بازگشت آنها به جامعه

جمع آوری معتادان متجاهر و فرایند بازگشت آنها به جامعه

جلسه کارگروه قرارگاه کاهش آسیب های اجتماعی در منطقه ۱۵ با عنوان ساماندهی معتادان متجاهر و با حضور شهرداران مناطق ۱۵، ۱۶ و ۱۲، سرهنگ حسنوند رئیس پلیس مواد مخدر تهران و سرکلانتر های پنجم و ششم، شرف دوست معاون مرکز خدمات اجتماعی شهرداری تهران، نمایندگان وقضات دادستانی تهران و همچنین نمایندگان بهزیستی برگزار شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، در این نشست رئیس پلیس مواد مخدر تهران گزارشی از محله های آلوده و خانه های قرمر در مناطق ۱۲، ۱۵ و ۱۶ اشاره کرد و گفت: محله های شوش شرقی و گردنه تنباکویی پاتوق معتادان و نقاط بی دفاع شهری و محدوده اتابک و هاشم آباد با وجود بازیافتی های غیرمجاز به محل تردد معتادان متجاهر تبدیل شدند.

او افزود: از هفته گذشته با همکاری و همت شهردار منطقه ۱۵ طرح جمع آوری شبانه معتادان متجاهر برای تحویل به مراکز بازپروری آغاز شده است که این فرآیند در مناطق دیگر نیز پیگیری خواهد شد.

سرهنگ حسنوند از زحمات شهرداری منطقه ۱۵ برای جلوگیری از فعالیت بازیافتی های غیرمجاز قدردانی کرد و ادامه داد: این موضوع تلاشی برای کاهش تردد معتادان در شهر خواهد بود.

بنابراین گزارش، در این جلسه سید مهدی صباغ شهردار منطقه به آغاز طرح ساماندهی و انتقال وانت ها و دستفروش های سدمعبرکننده به بازار روزها اشاره کرد و ادامه داد: با هماهنگی و مشارکت پلیس، سرکلانتری، شرکت ساماندهی، شهربان و حریم بان و استقرار یگان ویژه این موضوع آغاز شده است.

صباغ پلمپ واحدهای صنفی غیرمجاز بازیافت در منطقه باهدف برقراری امنیت در محله دانست و افزود: این موضوع پیش نیازی برای جمع آوری معتادان بود که با خرید و فروش ضایعات ارتزاق می کردند.

مسئولان حاضر در این نشست به همکاری نیروی انتظامی، سرکلانتری، بهزیستی و پلیس مواد مخدر جهت پیگیری جمع آوری معتادین و همچنین فرآیند بازگشت آنها به جامعه اشاره و تاکید کردند که فرایند ایجاد اشتغال و کارآفرینی و بازگشت آنان به جامعه در کنار اقدامات درمانی انجام شود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط