1400/05/10-21:31
مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهر تهران:

آتش نشانی در استخدام زنان نگاه تبعیض آمیز ندارد

آتش نشانی در استخدام زنان نگاه تبعیض آمیز ندارد

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهر تهران با اشاره به این مطلب که تا امروز در ایستگاه ستارخان پروسه جذب زنان آتش نشان آغاز شده است گفت: آتش نشانی در استخدام زنان نگاه تبعیض آمیز ندارد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از شهر، مهدی داوری، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران یکشنبه- ۱۰ مرداد ۱۴۰۰- در آیین رونمایی از سند شهر و زنان گفت: در این دوره موضوع جذب و آموزش زنان آتش‌نشان مورد تاکید شهردار و شورا بوده است. البته این موضوع  در ابتدای امر از منظر اجتماعی مخالفانی هم داشت.

او با اشاره به اینکه بانوان نقش مهمی در بخش های مختلف جامعه دارند، افزود: آتش نشانی علاوه بر آنش سوزی در بیش از ۵۰ نوع حادثه، عملیات های متفاوتی را خواهد داشت و در آن ملاحظات خاص فرهنگی و شرعی وجود دارد.

داوری گفت: از سال ۸۴ تعداد ۵۳ هزار داوطلب آتش نشان آموزش دیده اند و همه این موارد ما را بر آن داشت که این اتفاقات رقم بخورد.

مدیر عامل سازمان آنش نشانی عنوان کرد: بخش اعظم فعالیت های بانوان در آتش نشانی، توجه به خانه های ایمنی و دوام در سرای محلات است که برای محل استقرار آتش نشانان زن در نظر گرفته شده است.

او ادامه داد: شهرداری کرج در گذشته ۱۲ نیروی زن آتش نشان داشت که در حال حاضر این تعداد به ۱۶ نفر رسیده است.

داوری ادامه داد: در کرج ساختمانی به صورت مجزا مخصوص زنان آتش نشان ساخته شد، که نوع برنامه ریزی انجام شده، تجربه موفقی نبود. ساختار آتش نشانی آقایان و خانم ها نمی تواند کاملا مجزا و مستقل از هم تشکیل شود.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی مطرح کرد: در طرح جذب آتش نشانان زن در تهران، ایستگاه ۷۷ ستارخان را برای شروع برای این کار اختصاص دادیم. ساختمان دو قسمت دارد و دو تیم در آنجا فعالیت می کنند که در مأموریت ها آتش نشانان زن با آقایان اعزام می شوند. البته تا زمان کسب تجربه لازم فرماندهی عملیات با آقایان خواهد بود. 

او افزود: در گام دوم طرح جذب آتش نشانان زن هر منطقه عملیاتی می تواند یک گروه آتش نشانان زن داشته باشد.

داوری تاکید کرد: سازمان آتش نشانی در استخدام خانم ها نگاه تبعیص آمیزی نداشته است.

او با بیان اینکه خانم های داوطلب ورود به سازمان آتش‌نشانی علاوه بر شرکت در آزمون علمی باید در دیگر تست ها نیز شرکت کنند ذکر کرد: خانم های آتش نشان باید در آزمون های ورزشی نیز شرکت کنند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی گفت: در ابتدا برای جذب آتش نشانان آگهی در روزنامه داده شد و روند ثبت نام ۱۵ روز به طول انجامید. برای استخدام نیز  بر مواردی مانند شرایط سنی مناسب، دارا بودن مدرک کارشناسی و... تاکید شد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط