1400/05/10-22:38

شهرداری‌ها برای تامین هزینه‌های خود در تنگنا قرار دارند/ با حذف کمیسیون ماده ۱۰۰ نباید حق شهروندان ضایع شود

شهرداری‌ها برای تامین هزینه‌های خود در تنگنا قرار دارند/ با حذف کمیسیون ماده ۱۰۰ نباید حق شهروندان ضایع شود

منتخب شورای ششم تهران گفت: شهرداری‌ها برای تامین هزینه‌های خود در تنگنا قرار دارند و باید به دنبال راهکار‌های جایگزین در تامین درآمد‌های پایدار خود نسبت به قبل باشند.

به گزارش شهردارآنلاین سوده نجفی منتخب شورای ششم تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به پیشنهاد وزارت کشور برای حذف کمیسیون ماده ۱۰۰ از شهرداری ها اظهار کرد: اصلاح کمیسیون ماده ۱۰۰ نیازمند بررسی‌های بیشتری است، شما در نظر بگیرید کمیسیون این ماده اصلاح شد. کمیسیون ماده ۵ را باید چه تدبیری کنیم؟ اساس ماده ۱۰۰ جلوگیری از تخلف است نه بروز تخلف.

وی ادامه داد: لذا تامل بیشتری باید روی موضوع انجام داد تا اگر قرار است این اتفاق افتد طوری باشد که حق شهروندان ضایع نشود و مبادا در نبود این کمیسیون خلأیی در کارهای اداری ایجاد شود که موجب تضییع حقوق افراد شود. البته توجه کنید که مدت زیادی است که این لایحه به مجلس ارسال شده و هنوز بحث و تصمیم گیری و مصوب نشده است.

منتخب شورای ششم تهران افزود: باید ببینیم روند تصویب به چه صورت هست و اصلا کمیسیون مربوطه اصلاحاتی روی این لایحه خواهد داشت یا خیر و چه اتفاقاتی در این مسیر رقم خواهد خورد. بعد از تصویب و ابلاغ برای اجرایی شدن، قطعا جلسات متعدد با حضور کارشناسان و شهردار وقت نسبت به این موضوع گرفته خواهد شد.

نجفی بیان کرد: قطعا ما در شهرداری به دنبال درآمد پایدار هستیم و همین موضوع یکی از اولویت‌های ما در زمان ارائه برنامه‌ها توسط کاندیدا‌های شهرداری است، یقینا ارائه‌ راهکار‌هایی در خصوص درآمد پایدار توسط این افراد یکی از ملاک‌های ما در بررسی‌ها خواهد بود، البته به این نکته اشاره کنم که با توجه به شرایط شیوع کرونا و تحریم‌های ظالمانه، شهرداری‌ها برای تامین هزینه‌های خود در تنگنا قرار دارند و باید به دنبال راهکار‌های جایگزین در تامین درآمد‌های پایدار خود نسبت به قبل باشند.

منتخب شورای ششم شهر تهران افزود: ما شاهدیم که برخی شهرداری‌ها در این مدت به مرز ورشکستی هم رسیدند و این بدلیل کاهش درآمد‌های پایدار و عدم پرداخت مطالبات شهرداری‌ها بود.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط