1400/10/19-13:18

لزوم تنظیم لایحه بهبود فضای کسب و کار توسط شهرداری

لزوم تنظیم لایحه بهبود فضای کسب و کار توسط شهرداری

عضو هیات رییسه شورای شهر تهران طی تذکری خواستار اقدامات شهرداری تهران در راستای توسعه کارآفرینی نسبت به تدوین و پیشنهاد لایحه بهبود فضای کسب و کار در کلانشهر تهران شد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران  سوده نجفی عضو هیات رییسه شورا در سی و هشتمین جلسه در تذکری اظهار داشت: «دست بیکار، کارگاه شیطان است»؛ بیکاری مرکز ثقل همه آسیبهای اجتماعی قلمداد می شود و سلامت اجتماعی را به طور جدی به خطر می اندازد.

رییس کمیته سلامت بیان کرد: اگر برای بهبود مستمر فضای کسب و کار چاره ای نیاندیشیم، بیکاری گریبان اقتصاد شهری و سبد هزینه خانوار را در شهرها می گیرد و بر شمار آسیبهای اجتماعی می افزاید.

وی با اشاره به موادی از قانون و برنامه سوم توسعه تأکید کرد: حسبِ صراحتِ قانون بهبود مستمر محیط کسب وکار مصوب ۱۶ بهمن ماه ۱۳۹۰ و نیز بند دو ماده ۲۴ لایحه برنامه سوم توسعه شهر تهران و آئین نامه توسعه، ساماندهی و ارتقای کارآفرینی در شهر تهران مصوب سال ۱۳۹۴، شهرداری تهران بایست در راستای توسعه کارآفرینی نسبت به تدوین و پیشنهاد لایحه بهبود فضای کسب و کار در کلانشهر تهران اقدام کند.

نجفی با اظهار تأسف از عدم ارائه لایحه در این زمینه توسط شهرداری به صحن شورا گفت: عملا تکلیف قانونی بهبود مستمر محیط کسب و کار در کلانشهر تهران بر زمین مانده است.

وی تذکر داد: از همین روی و در راستای صراحت اسناد فرادستی متذکر می شوم هرچه سریعتر این لایحه از سوی شهرداری تهران جهت بررسی به صحن علنی شورا ارسال شود و نسبت به تعیین تکلیف آن اقدام عاجل صورت گیرد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط