1400/10/20-17:07

حضور ۵ساعته اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر در منطقه۱۳

حضور ۵ساعته اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر در منطقه۱۳

رئیس و اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهرتهران با حضو در منطقه ۱۳ ضمن بازدید از پروژه های در حال احداث و آماده افتتاح و دیدار و تجلیل از خانواده شهید اکبر عبداللهی مقدم در جلسه ای با مدیران شهری، نخبگان و کنشگران اجتماعی، به ارزیابی و بررسی مسائل و موضوعات فرهنگی و اجتماعی پرداختند.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳، نرگس معدنی پور، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران به اتفاق علیرضا نادعلی، زهرا شمس احسان و سید احمد علوی اعضای شورای شهر تهران در ابتدای حضورش در منطقه با همراهی علی‌احمدی شهردار منطقه۱۳ و معاونان وی از ظرفیت ها، چالش ها، دستاوردها و پروژه های در حال احداث و آماده افتتاح بازدید کردند.

در این بازدید، پیشرفت پروژه های احداث سوله مدیریت بحران محله صفا، مسجد حضرت علی اکبر(ع)، مرکز تخصصی بازیافت(MRF)، پروژه های قطب گردشگری شرق(پارک جنگلی سرخه حصار)، پایانه جدید شرق و... مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

در ادامه به منظور زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای والا مقام و تکریم خانواده معزز آنها ، تجلیل و تکریم از خانواده گرانقدر شهید دانش آموز عبداللهی مقدم انجام شد.

در پایان، اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران همچنین در نشست با مدیران شهری و نخبگان محلات ضمن استماع سخنان معتمدین و فعالان فرهنگی و اجتماعی منطقه، دیدگاه‌های خود را در زمینه برنامه های شورا و رفع مسائل فرهنگی منطقه بیان کردند.

دکتر علی‌احمدی تشریح کرد: برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت منطقه۱۳

علی احمدی، شهردار منطقه در ابتدای جلسه ضمن خیرمقدم به میهمانان به ارائه گزارشی از اقدامات منطقه پرداخت و گفت: برنامه ها و پروژه های منطقه در سه قالب کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت، تقسیم بندی و با جدیت پیگیری می شود.

او با اشاره به عملکرد درآمدی منطقه افزود: درآمد شهرداری منطقه۱۳ نسبت به چند ماه گذشته با رشد همراه بوده که منجر به تحقق ۱۰۱ درصدی بودجه درآمدی منطقه شده است.

شهردار منطقه۱۳ ادامه داد: خوشبختانه منطقه ۱۳ در زمینه پیشرفت پروژه ها و همچنین سامانه های ۱۳۷ و ۱۸۸۸ جایگاه و رتبه مناسبی دارد که امیدوارم ضمن تداوم این روند، عملکرد منطقه بهبود یابد.

دکتر علی‌احمدی اضافه کرد: قرارگاه های جهادی با محوریت طرح انضباط شهری، بسیج و خیریه تشکیل شده است که همکاری و هماهنگی لازم با نهادها و سازمان های مربوطه برای پیشبرد امور و خدمت رسانی هر چه بهتر به شهروندان انجام می شود.

شهردار منطقه۱۳، توافق برای آزادسازی اراضی ساصد و دوشان تپه، پروژه های قطب گردشگری شرق تهران، تعیین تکلیف پایانه شرق جدید و راه اندازی کارخانه آسفالت، پروژه mrf، تعریض خیابان پیروزی و ساماندهی مجموعه بازارچه شهرستانی از برنامه های بلندمدت منطقه برشمرد.

علی‌احمدی در جمع بندی جلسه یادآور شد: در آینده نزدیک، کمیسیون تخصصی فرهنگی _اجتماعی تشکیل داده که موضوعات مطروحه در جلسه با جدیت پیگیری می شود.

نرگس معدنی پور: مسائل فرهنگی و اجتماعی مهم ترین لایه مطالبه شهروندان از مدیریت شهری است

نرگس معدنی پور، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر با اشاره به سابقه خدمت خود در منطقه پیشگامان انقلاب اسلامی و تشکر از اقدامات برنامه محور شهردار منطقه۱۳، از این منطقه به عنوان مناطق خاص نام برد که دارای ویژگی های مختلف است.

او اضافه کرد: این منطقه از یکسو  با چالش هایی از جمله بافت فرسوده، مسیل های متعدد، سد معبر و... مواجه و از سوی دیگر از اماکن تاریخی،  قدیمی و گردشگری و مساجد شاخص برخوردار است و ساکنین شریف و نجیبی دارد که مشارکت جو هستند.

معدنی پور با بیان اينکه ‌حوزه فرهنگی و اجتماعی یکی از حوزه های مهم شهر تهران است ادامه داد: بر اساس نیاز های شهروندان و مطالبات آنها، پنج لایه در سطح شهر  شامل خدمات شهری، فنی و عمرانی، حمل و نقل، معماری و شهرسازی و فرهنگی و اجتماعی وجود دارد که لایه پنجم به نوعی شالوده لایه های دیگر که بدون آن، اقدامات شهرداری به ثمر نمی رسد، چرا که پیشبرد امور مربوط به شهر نیازمند فرهنگ سازی، مشارکت شهروندی و آموزش اجتماعی است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به نگاه و رویکرد فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران ابراز امیدواری کرد زیرساخت هایی با رویکرد فرهنگی و اجتماعی در شهر ایجاد و بازنگری هایی در ساختار ها همراه با استانداردسازی و توسعه آن صورت بگیرد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط