1400/10/29-17:19
همزمان با هفته هوای پاک در حال اجراست؛

کاشت گیاهان تصفیه کننده هوا با مشارکت شهروندان منطقه ۱۵

کاشت گیاهان تصفیه کننده هوا با مشارکت شهروندان منطقه ۱۵

سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۱۵ گفت: ویژه برنامه های هفته هوای پاک با جلب مشارکت محلی برای کاهش آلاینده های زیست محیطی در محلات منطقه آغاز و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، مهدی استرابی با اعلام این خبر افزود: اداره محیط زیست و معاونت اجتماعی با برنامه های فرهنگی و ترویجی متنوع برای اقشار مختلف، سعی در جلب مشارکت محلی برای کاهش آلاینده های زیست محیطی دارند.

او اضافه کرد: برگزاری کارگاه آموزشی در سه مدرسه سطح منطقه، تقدیر از دبیر کانون محیط زیست منطقه و شورایاری فعال ناحیه چهار در ترویج مفاهیم زیست محیطی در محلات، برگزاری همایش دوچرخه سواری شهردار ناحیه دو به همراه اهالی محله هاشم آباد، آموزش چهره به چهره مفاهیم هفته هوای پاک به شهروندان در بازار میوه و تره بار بعثت و فروشگاه شهروند محله طیب همراه با توزیع کیسه های پارچه ای و اقلام آموزشی از جمله این برنامه هاست.

سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه گفت: برگزاری مسابقه نقاشی برای کودکان در فضای مجازی و سراهای محله با موضوع هوای پاک، برپایی وبینارهای آموزشی در بستر فضای مجازی، نواخته شدن زنگ هوای پاک در مدرسه آیت الله صدر در ناحیه شش و انتشار مفاهیم آموزشی در قالب کلیپ، پوستر و انتشار در فضای مجازی از سایر برنامه های این هفته است.

استرابی به هشت برنامه مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز منطقه اشاره کرد و افزود: در این راستا کودکان و ورزشکان ساکن منطقه علاوه بر آشنایی با مراحل کاشت و نگهداری انواع گیاهان تصفیه کننده هوا و مناسب شرایط اقلیمی کشور نظیر انواع کاکتوس، بنجامین، آلوئه ورا، دراسنا پرچمی و بلالی، پتوس، گندمی و...، در کاشت نهال و گل در بوستان های خلیج فارس، حضرت ولیعصر(عج) و والفجر مشارکت کردند.

به گفته او، کودکان نیز درباره گیاهان و هوای پاک ساختند و به آنان گلدان و جایزه اهدا شد.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط