1400/11/03-14:09
ناصر امانی تذکر داد:

انتصاب غیرقانونی مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار/ تکرار یک تخلف برای بار چهارم

انتصاب غیرقانونی مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار/ تکرار یک تخلف برای بار چهارم

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به غیر قانونی بودن انتصاب مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره بار اظهار داشت: مدیرعاملی که غیرقانونی انتخاب شده، الزامی به رعایت اساس‌نامه داخلی سازمان ندارد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران امروز در تذکر پیش از دستور خود گفت: فکر می‌کنم امروز باید تذکرم داده شود تا جلوی برخی اتفاقات گرفته شود. رعایت قانون و نظارت بر مصوبات شورای شهر یکی از مهمترین وظایف ما است. مقام معظم رهبری هم وقتی می‌خواهد در مورد شوراها صحبت کند اولویت‌بندی را به این شکل می‌کند که نظارت، هدایت و حمایت؛ یعنی جنبه نظارتی‌مان بر جنبه هدایت و حمایتمان می‌چربد.
 
او ادامه داد: باید اجازه ندهیم این جنبه لغو شود. متولی باید حرمت امام زاده را نگه دارد. بند یک ماده 71 قانون انتخاب شورا است نه شورا، بند 2 دیدن نارسایی‌ها، اشکالات شهر و منعکس کردن به مسئولین است. بند 3، نظارت برحسن اجرای مصوبات شورا و طرح‌های مصوب در امور شهرداری است که به عنوان مهمترین وظیفه شورا است. اگر شورا حساسیت لازم را در این مورد نداشته باشد نمی‌توانیم از کسی توقع داشته باشیم و خودمان باید این را رعایت کنیم. 
 
امانی اضافه کرد: تا کنون سه بار در جلسات علنی بنده و بقیه اعضا و بارها در جلسات هم اندیشی با شهردار تهران درباره ضرورت رعایت مفاد اساس‌نامه سازمان‌های شهرداری به ویژه در انتصاب مدیران عامل‌شان تذکر دادیم. دوستان گفتند اشتباه شده و سرپرست گذاشته و دو سه مورد را اینگونه توجیه کردند. ضمن این که با امضای آقای چمران به شهردار تهران تذکر داده شده اما هنوز جوابش نیامده است. هر چند برای یکی از آن سه مورد هم اخیرا حکم مدیرعاملی زدند اما دیروز دوباره مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار منصوب شده در حالی که بند «ح» ماده 14 اساس‌نامه سازمان میادین میوه و تره بار درباره مدیرعامل سازمان این گونه می‌گوید؛ یکی از وظایف هیات مدیره انتخاب مدیرعامل است. انتخاب یک نفر از شاغلان رسمی شهرداری تهران و یا با سابقه فعالیت حداقل 8 سال سابقه کار در قراردادی در شهرداری تهران که این تصریح شده است.
 
رییس کمیته منابع انسانی شورای شهر تهران گفت: دیروز یک نفر را به عنوان مدیرعامل انتخاب کردند که حتما انسان شایسته و با تجربه‌ای است و در این شکی نداریم و پستی که به او دادند به کار قبلی او هم ارتباط دارد اما شرایط مطرح در این اساس‌نامه را ندارد؛ یعنی نه کارمند رسمی شهرداری است و نه هشت سال سابقه کار در شهرداری تهران را دارد. درباره سه مورد قبلی هم هیچ تذکری ندادم و دیگران تذکر دادند. این مورد بعد از سه بار تکرار برای بار چهارم دارد رخ می دهد.
 
امانی تاکید کرد: «اگر ز باغ رعیت ملک خورد سیبی/ بر آورند غلامان او درخت از بیخ » یعنی مدیرعاملی که خودش بر مبنای این اساس نامه انتخاب نشده باشد توقع نداشته باشیم که اساس‌نامه را داخل سازمان رعایت کند. اگر این باب شود در شهرداری و شورا هیچ سنگی روی سنگ بند نمی شود. خواهش می‌کنم این تذکر را رعایت کنید.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط