1400/05/11-22:21
شهردار تهران:

تعداد زیادی از ساختمان‌های بلند مرتبه در یک دهه اخیر بدون توجه به مقررات ملی ساخته شده‌اند

تعداد زیادی از ساختمان‌های بلند مرتبه در یک دهه اخیر بدون توجه به مقررات ملی ساخته شده‌اند

حناچی در آیین بهره‌برداری از پروژه های خدمات شهری گفت: حدود هزار ساختمان بلند در تهران داریم که حدود ۵۰ درصد آن مربوط به یک دهه اخیر است که بسیاری از آنها بدون توجه به مقررات ملی ساخته شده‌اند و باید در سازمان آتش نشانی این مسایل به صورت جدی تعقیب شود.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از شهر، پیروز حناچی، شهردار تهران در آیین بهره‌برداری از پروژه های سازمان آتش نشانی، رونمایی از تجهیزات و ماشین آلات سازمان مدیریت پسماند و ماشین آلات فوریتی سامانه ۱۳۷ سازمان بازرسی شهرداری تهران- دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۰- گفت: سازمان آتش نشانی یکی از سرمایه‌های شهرداری است که در کنار سایر سازمان‌های خدماتی در ارزیابی مردمی نمره قبولی و بالایی در یافت کرد.

او با اشاره به بالا بردن تاب آوری شهری، افزود: این تاب آوری می تواند در ابعاد اجتماعی و اقتصادی انجام شود. در شرایطی مانند پاندمی تاب آوری می تواند در مقابل بیماری های واگیر مانند کرونا صورت گیرد. همچنین تاب آوری شهری در بحران هایی مانند سیل، زلزله و آتش سوزی بخش دیگری از تاب آوری را تشکیل می دهد.

حناچی ادامه داد: در این دوره سنت جوابگویی مناسب به تماس‌های مردم را پیگیری کردیم و سعی کردیم کیفیت را ارتقا و  سامانه ۱۳۷ را هوشمندتر کنیم تا مردم پیام‌های خود را راحت‌تر به ما برسانند.

شهردار تهران اضافه کرد: هدف گذاری ۱۴۵ ایستگاه آتش نشانی حداقل نتیجه ای که دارد این است که از لحظه اعلام حادثه در حداقل زمان ممکن خودمان را به مکان حادثه برسانیم. همچنین با اقدامات دیگری با همکاری اورژانس کیفیت خدمات آنها را بالا بردیم و خلأهای حوزه خودمان را جبران کردیم. 

او با اشاره به اینکه میانگین حضور اورژانس را از ۲۶ به ۱۴ دقیقه کاهش دادیم و امکان نجات دادن جان شهروندان را بیشتر کردیم، عنوان کرد: شهرداری تهران نقش تاثیر گذاری در دیگر شهرهای کشور دارد و اقدامات خوب و حتی بد آن تسری پیدا می کند بنابراین باید باید تلاش کنیم کارهای ارزشمند ما قابل انتشار و الگوی دیگر شهرها باشد. 

حناچی جذب نیروی متناسب با امادگی بدنی بالا و آموزش را جزو لاینفک ماموریت های آتش نشانی دانست و افزود: در کنار این موارد تجربه و جمع بندی تجربیات مهم است و در کنار داشتن امکانات باید به انتقال این تجربیات توجه کرد. 

شهردار تهران با بیان اینکه روز گذشته استفاده از آتش نشانان زن در شهرداری اعلام شد که کاری مهم و یکی از نیازهایی بود که در عمل داشتیم، گفت: بعد از حادثه پلاسکو به این نکته اشاره شده یکی از آسیب‌های ما ساختمانهای بلند است که متناسب با این ساختمانها تجهیزات را فراهم نکردیم و حتی در شهر سازی نیز به مکان یابی این ساختمانها توجه نکردیم. علاوه بر این چگونگی رفتار ساکنان و شبیه سازی خطر برای برج های تهران نیز  مهم است. 

حناچی اضافه کرد: حدود هزار ساختمان بلند در تهران داریم که ساخت حدود ۵۰ درصد آن مربوط به یک دهه اخیر است که تعداد زیادی از آنها بدون توجه به مقررات ملی ساخته شده‌اند و باید در سازمان آتش نشانی این مسایل به صورت جدی تعقیب شود.

به گفته شهردار تهران آراستگی و انضباط ظاهری و نوع پوشش و دیسیپلین در سامانه ۱۳۷ بسیار مهم است.

او افزود: یکی از تجهیزات رونمایی شده پمپ های غلیظ کش است که قبلاً برای انجام آن از نیروی انسانی استفاده می کردیم که این مورد جزو کارهای ارزنده ای است که انجام شده است. 

حناچی ادامه داد: در این دوره طرح جامع پسماند را به تصویب رساندیم و آرزوی ما این است که در آرادکوه چیزی را دفن نکنیم ولی هنوز تا رسیدن به این نقطه فاصله داریم. با تفکیک از مبدا، آموزش مردم و استفاده از  ایستگاههای میانی که کاهش ۲ هزارتنی حمل پسماند به ارادکوه را سبب شده و تولید کود کیفی و بازیافت پسماند می توان این میزان را به حداقل رساند. 

او با اشاره به روزهای  پایانی این دوره از مدیریت شهری، گفت: در این دوره سعی شد به شکلی متفاوت، علمی، کیفی و غیر کالایی به شهر نگاه شود هر چند به یک دوره کامل ویا دو دوره نیاز بود تا مردم شیرینی این نگاه و اقدامات  را بچشند. 

شهردار تهران با اشاره به پروژه باغ راه حضرت فاطمه(س) و تبدیل فضای فوقانی راه آهن تهران تبریز به قلمرو عمومی عنوان کرد: همین تغییر نگاه آنجا را تبدیل به یک قلمرو عمومی کرد و مردمی که از کمبود خدمات رنج می برند می توانند از آن استفاده کنند. این بزرگترین پروژه عمرانی ما بود و ناراحتم که نتوانستیم همه ۹ کیلومتر را آماده استفاده شهروندان کنیم. اما ساخت فاز دوم نیز بلافاصله انجام می شود.

او یادآور شد: باید این نگاه را در شهر تعقیب کنیم و دست به اقداماتی که تبعات منفی دارد نزنیم و نگذاریم چنین تجربیاتی تکرار شود. تاب آوری و ظرفیت زیادی برای شهر باقی نمانده و باید از این ظرفیت باقیمانده با تدبیر استفاده کینم.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط