1400/05/11-22:40
سوده نجفی، عضو منتخب شورای شهر تهران در گفت‌وگو با فرهیختگان:

شهردار تا چهارشنبه انتخاب می‌شود

شهردار تا چهارشنبه انتخاب می‌شود

قرار بر این بود ۱۱ نفر که گزینه شهرداری تهران هستند، برنامه خودشان را ارائه دهند. تا به امروز ۳ نفر یعنی خانم ‌آباد و آقایان زاکانی و حسینی برنامه‌هایشان را به منتخبان شورا ارائه دادند. شهردار تا چهارشنبه انتخاب می‌شود

به گزارش شهردارآنلاین؛ سوده نجفی، منتخب مردم تهران در شورای شهر ششم در گفت‌وگو با فرهیختگان درباره آخرین رایزنی‌ها درباره انتخاب شهردار آینده تهران گفت: «قرار بر این بود ۱۱ نفر که گزینه شهرداری تهران هستند، برنامه خودشان را ارائه دهند. ۳ نفر از این افراد (نیکزاد، علی‌آبادی و آبرومند) انصراف دادند و رستم قاسمی هم امروز (یکشنبه) برای ارائه برنامه نیامدند. تا به امروز ۳ نفر یعنی خانم ‌آباد و آقایان زاکانی و حسینی برنامه‌هایشان را به منتخبان شورا ارائه دادند.»

وی افزود: «سایر گزینه‌ها نیز دوشنبه و سه‌شنبه برنامه‌هایشان را ارائه می‌دهند. پس از آن ما به ارزیابی برنامه‌هایشان خواهیم پرداخت و براساس آن شهردار را انتخاب می‌کنیم. اما فعلا به‌صورت مصداقی به شخص خاصی نرسیدیم.»

عضو منتخب مردم در شورای شهر ششم تهران در پاسخ به اینکه قرار بود شهردار تا ۱۲ مرداد انتخاب شود، گفت: «تا سه‌شنبه جلسات بررسی برنامه‌ها را خواهیم داشت. ما سه‌شنبه بعدازظهر یا چهارشنبه به ۲ نفر یا یک نفر می‌رسیم. مطمئنا قبل از شروع رسمی شورا، شهردار انتخاب خواهد شد.»

نجفی درباره پیش‌بینی خودش برای شهردار تهران نیز گفت: «شورا ۲۱ نفر عضو دارد. انتخاب شهردار با خرد جمعی انجام می‌گیرد. شخصا به‌صورت مصداقی به فرد خاصی هنوز نرسیده‌ام.»

وی درباره اهمیت سوابق افراد و پرونده‌های احتمالی آنان نیز گفت: «هر کسی قرار باشد شهردار شود، قطعا باید عاری از فساد و پرونده‌های دیگر باشد. ما در شورا چون شاخص تعریف کردیم، شهردار را براساس ۱۰ شاخص تعیین می‌کنیم.»

منتخب مردم در شورای ششم شهر تهران درباره توصیه رهبر انقلاب به نمایندگان برای باقی‌ماندن در مجلس و عدم‌ورود به حوزه‌های اجرایی گفت: «ایشان توصیه داشتند و قطعا اگر نماینده مجلسی هم برای شهرداری انتخاب شود، باید استعفایش را مجلس تایید کند و ما براساس آن پیش می‌رویم.»

نظرات

captcha

اخبار مرتبط