1400/05/20-18:51
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در نخستین بازدید منطقه‌ای خود بیان کرد:

قدیمی‌ترین مردم و واقعی‌ترین محلات در قلب طهران

قدیمی‌ترین مردم و واقعی‌ترین محلات در قلب طهران

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در نخستین بازدید منطقه‌ای خود در دوره جدید شورای شهر که از منطقه 12 پایتخت صورت گرفت، مردم این منطقه را قدیمی‌ترین مردم شهر تهران و محلات آن را واقعی‌ترین محلات این شهر خواند.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 12، چهارشنبه 20 مردادماه، مهدی چمران، رئیس ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران، مهمان علی‌محمد سعادتی، شهردار منطقه و معاونان شهرداری منطقه 12 پایتخت بود.

در این بازدید نخست، سعادتی ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری سالار شهیدان، حضرت ابی‌عبدالله الحسین(ع) و یاران وفادارشان و آرزوی توفیق عزاداران واقعی آن حضرت در اعتلای نام و مسیر و اهداف ایشان گفت: حضور رئیس محترم شورای شهر در منطقه قلب طهران که به‌نوعی خانه خود ایشان است، خیر مقدم می‌گویم و ان‌شاءالله این جلسه و رهنمودهای جنابعالی، بتواند همچون دوره‌های گذشته، ما را در مسیر خدمت‌رسانی به مردم شریف، انقلابی و ایثارگر این منطقه یاری رساند.

وی سپس با اشاره به تصویب برنامه طرح ارتقای کیفیت زندگی در محدوده تاریخی تهران در دوره چهارم شورای شهر افزود: با عنایت ویژه جنابعالی به منطقه 12 این طرح در‌ آن زمان به تصویب رسید و ما با تکیه بر آن برنامه و رویکردهای محله‌‌محور هم در آن دوره و هم در دوره پنجم سعی کردیم به‌دور از حواشی در مسیر خدمت‌گزاری گام برداریم که امروز خوشبختانه پس از سه سال، قسمت اعظم برنامه‌ای که در سال 94 در آن شورا به تصویب رسیده بود، در این منطقه جامع تحقق بر تن پوشیده است.

شهردار قلب طهران، سپس از موضوع پروژه‌های محلی که شورای پنجم در دستور کار همه محلات قرار داد، سخن گفت و ادامه داد: این اتفاقی بود که در شورای چهارم در منطقه 12 عملاً شکل گرفته بود و خوشبختانه در دو سال 95 و 96 در قالب تبصره‌های مختلف بودجه، حمایت ویژه‌ای از این موضوع صورت گرفت که سبب شد ما شاهد رشد در فعالیت‌های عمرانی، عملیاتی و اجرایی در منطقه 12 باشیم.

در ادامه جلسه چمران ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام محرم و آرزوی توفیق بهره‌مندی از عزاداری‌ها در این ایام، مردم منطقه 12 را قدیمی‌ترین مردم شهر تهران خواند و گفت: منطقه 12 را به‌نوعی می‌توان مهم‌ترین منطقه تهران دانست و بر محله‌محوری در این منطقه تأکید کرد؛ چراکه محلات این منطقه، محلات واقعی‌اند و اگر در خیلی از نقاط شهر تهران ما ناچار به ساخت مرزبندی محله شده‌ایم تا به شکل‌گیری محلات در آن مناطق کمک کنیم، این منطقه نیازی به چنین اقدامی نداشته و با وجود محلات صاحب‌نامی چون چاله‌میدان، درخونگاه، امامزاده یحیی (ع)، سنگلج و... و فضاهایی چون تکایا، آب‌انبارهای قدیمی و میادین که همه ویژگی‌های یک محله را در خود دارند، امروز ظرفیت بالایی برای گردشگری و تهرانگردی در این منطقه ایجاد شده که قابل بهره‌برداری است.

وی این ویژگی را سبب ایجاد مرکزیتی برای توسعه محله، بازسازی و به‌وجودآوردن یک محله واقعی که خدمات شهری بیشتری را به مردم می‌دهد، قلمداد کرد و ادامه داد: باید برای حفظ و نوسازی این فضاها کوشید تا این اقدام، باعث بهبود کیفیت زندگی ساکنان منطقه شود.

رئیس دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران و همراهان پس از برگزاری جلسه برای ادای احترام به شهدای 17 شهریور در محل یادبود آنان واقع در میدان شهدا حاضر شدند و در ادامه از بوستان ایران واقع در خانه تاریخی ابتهاج به منظور آگاهی از روند فرایند خدمات فرهنگی و هنری ارائه‌شده در این مکان بازدید کردند./خبر طهرون

نظرات

captcha

اخبار مرتبط