1400/05/22-18:56
حجت الاسلام آقا میری در بازدید ازپايانه فتح آباد و شرکت واگن سازی تهران مطرح کرد:

افزايش ظرفيت بهره برداری از مترو بايد مورد توجه قرار گيرد

 افزايش ظرفيت بهره برداری از مترو بايد مورد توجه قرار گيرد

حجت الاسلام آقاميری عضو ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران، از پايانه فتح آباد و شرکت واگن سازی تهران بازدید کرد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران به نقل از مديريت ارتباطات و امور بين الملل شركت بهره برداری متروی تهران و حومه امروز چهارشنبه بیستم مردادماه ۱۴۰۰ حجت الاسلام مهندس آقاميری عضو شورای اسلامی شهر تهران به همراه علی امام نایب رئیس هیات مدیره و مديرعامل شركت راه آهن شهری تهران و حومه(مترو)، علی عبداله پور نایب رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه، گلشنی مديرعامل شرکت واگن سازی تهران با حضور در پايانه فتح آباد و واگن سازی تهران از نزدیک در جریان آخرین اقدامات صورت گرفته در این مجموعه ها قرار گرفتند.

در ابتدای اين جلسه خلاصه ای از وضعيت خط يک و پايانه فتح آباد ارئه داده شد. عبداله پور با اشاره به اينكه مجموعه پايانه فتح آباد بزرگترین سوله تعمیرات مترو و ساختمان پارکینگ قطار را دارد گفت: برای تعميرات اساسی تر كار به واگن سازی محول می شود.

وی تصريح كرد در پايانه فتح آباد ساختمان آموزش داريم كه در دوره‌های قبل در مركز آموزش علمی كاربردی بود. همچنين سیمولاتور(دستگاه شبیه ساز) آموزش راهبری كه با هدف کاهش زمان کسب تجربه، آموزش اولیه، افزایش مهارت ها با هزینه کم و بهره برداری مطلوب برای حذف فضای واقعی است در اين پايانه وجود دارد و قبل از اينكه راهبران قطار كار خود را آغاز كنند در اين مرکز می توانند راهبری كنند.

در ادامه مديرعامل شركت راه آهن شهري تهران و حومه(مترو) نيز توضيحاتی در خصوص متروی پرند ارائه داد و گفت: از شورای ششم مردم درخواست ساخت متروی پرند را دارند و جز مطالبات مردمی مطرح است. در گذشته سه راه شاهد تا فرودگاه امام خمينی(ره) به بهره برداری رسيد اما عملا با هدوی ۹۵ دقيقه اين خط خيلی مورد توجه قرار ندارد و تا وقتی هم كه به پرند نرسد مورد استقبال قرار نخواهد گرفت.

امام با اشاره به اينكه شهرهای حومه ای در سال های اخير با توجه به افزايش هزينه های زندگی و مسكن در تهران با جمعيت زيادی روبرو شده است افزود: با راه اندازی متروی پرند و كاهش سرفاصله حرکتی در این مسیر تقاضای اساسی برای سفر ایجاد می‌شود. همچنین به حمل‌ونقل کلان‌شهر تهران و رفع آلودگی و کاهش تعداد ترددهای جاده‌ای نیز کمک می‌کند.

 وي همچنين به نقش و اهميت پايانه ها در شبكه مترو اشاره كرد و گفت: در سال های گذشته برای ساخت مترو در دوره های مختلف زحمات زيادی كشده شده است اما در ده سال گذشته بهره برداری ساخت پايانه ها همچون گذشته كار نشد و پايانه فتح آباد بزرگترين پايانه درشبكه مترو است در حالی كه در خط سه با ۳۴ كيلومتر طول فاقد پايانه هستيم و قطارها شب ها در ايستگاه ها پارک می شوند و در خط چهار نيز پايانه شهید كلاهدوز فقط پاركينك قطارهاست و امكانات ديگری ندارد.

مديرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه(مترو) گفت: از شورای شهر جديد بخصوص كميسيون حمل و نقل درخواست داريم حمايت بيش از گذشته داشته باشند تا پايانه های خطوط را تكميل كنيم چرا كه با اين كار امكان كاهش سرفاصله حركت قطارها نيز مهيا می شود.

افزايش ظرفيت بهره برداری از مترو بايد مورد توجه قرار گيرد

در ادامه حجت الاسلام سید محمدآقاميری عضو شورای اسلامی شهر تهران نيز ضمن عرض تسليت ايام سالروز شهادت سيد و سالار شهيدان اباعبدالحسین(ع) گفت: فرصت را غنيمت شمرده تا از نزديک فعاليت دوستان را ببينيم.

وی با اشاره به اينكه به بحث های فنی و حمل‌ونقلی علاقه مند است و اطلاعاتی نيز در اين خصوص دارد گفت: هدف اصلی اين بازديد را آشنايی نزديک تر و بررسی ميزان پيشرفت كار و صحبت با متخصصين و مسئولين اين بخش و شناسايی مشكلات بيان كرد و افزود: متاسفانه بخش فنی ما نيز سياست زده شده اند و تنها به دنبال اين است كه بگويد چقدر مترو ساخت شده كه اين با توجه به مشكلات اقتصادی بايد تغيير كند ما بايد يک برنامه ريزی مدونی برای چهار سال آينده داشته باشيم و اين اطلاعات به ما خيلی كمک خواهد كرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصريح كرد: يک سری برنامه ريزی هايی از قبل برای آغاز كار داشتيم اما خواستيم اطلاعات و ذهنيت خود را به روز كنيم و از دوستانی كه در اين صنعت مشغول به كار هستند نيز مشورت بگيريم چرا كه معتقد هستيم اين دوستان برای برنامه ريزی كه برای پيشرفت كار داريم و می‌توانند خيلی كمک كنند.

آقاميری با اشاره به اينكه توسعه خطوط مترو و افزايش ظرفيت بهره برداری هر دو در كنار يكديگر ضرورت دارند گفت: در حال حاضر با توجه به اينكه ساخت مترو با مباحث مالی روبرو است بايد سياست‌های خود را تغيير دهيم و به سمت افزايش بهره برداری گام برداريم چرا كه در يک مقطعی توسعه خطوط و زير ساخت‌ها را مورد توجه قرار داديم و بايد به ساخت واگن و افزايش ظرفیت بهره برداری توجه كنيم.

وی گفت: به منظور افزایش رفاه حال شهروندان پیگیری تکمیل پایانه‌ها رو مورد توجه قرار خواهیم داد تا شاهد کاهش هدوی در خطوط مترو باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با بيان اينكه ساخت قطار ملی و قرار خواهیم داد تا شاهد کاهش هدوی در خطوط مترو باشیم.

واگن ملی حركت خوبی است و برای ما خيلی اهميت دارد گفت: هر كاری كه در تهران انجام می‌شود در ساير شهرها و كل كشور نيز اثر گذار است و اگر اين قطار فعال شود قطعا شهرهای ديگر نيز از آن استفاده می‌كنند و اين خيلی تاثير گذار است.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط