1400/11/17-10:49

اجرای طرح تولید "خشکاله" در محلات سیزده گانه منطقه ۱۳

اجرای طرح تولید "خشکاله" در محلات سیزده گانه منطقه ۱۳

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۱۳ از اجرای طرح تولید "خشکاله" با هدف کاهش پسماند، حفظ محیط زیست و جلوگیری از تولید شیرابه در محلات سیزده گانه این منطقه خبر داد.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳، احسان صفائی، معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۱۳ با بیان اینکه طرح خشكاله تبدیل پوست میوه ها و خشک کردن آن ها توسط خانواده و تبدیل آن به خوراک دام است، گفت: طرح تولید خشکاله در حال حاضر با نصب بنر های اطلاع رسانی در غرف بازیافت  و فعالیت آموزشگران بازیافت در نواحی چهارگانه آغاز شده است.

او با بیان اینکه ۱۶ غرفه بازیافت و یک کلبه گلماند در منطقه ۱۳ فعال است، افزود: شهروندان با مراجعه  به غرف بازیافت محل سکونت خود، می توانند  زباله های خشک شده را به غرف بازیافت یا ماشین های جمع آوری بازیافت تحویل دهند.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۱۳، مديريت بهينه انواع پسماندهاي توليدي با رويكرد كاهش توليد، افزايش حداكثري تفكيک در مبداء، استفاده مجدد و كاهش دفن را از اهداف اجرای طرح تولید "خشکاله" نام برد و افزود: یک خانواده چهار نفره با تفکیک زباله ها در خانه، بازیافت آنها و تهیه کمپوست در هر سال می توانند زباله های خود را از یک هزار گیلوگرم به کمتر از ۱۰۰ کیلوگرم کاهش دهند، از این رو، اجرای طرح خشکاله  و آموزش مراحل آن به شهروندان می تواند عادت های نادرست مربوط به بازیافت را تغییر دهد.

او ادامه داد: تاکید بر این است که پوست میوه ها و ساقه های سبزی ها که بخش عمده ای از زیاله های شهری را تشکیل میدهد ، زباله نیستند و با مدیریت صحیح می توان آنها  را به خشکاله تبدیل کرد، همچنین، پوست سخت بادام، گردو و پوست تخم مرغ را به کود تبدیل کرد و به این طریق از آب های زیر زمینی و خاک پاک محافظت کرد. ضمن اینکه اجرای این طرح، قسمت تبديل كننده معضل شهر را به يك حركت حمايت از صنعت دامپروری كشور تبدیل می کند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط