1400/11/17-12:14
دکتر علوی خبر داد؛

تخصیص ۲۵۰۰میلیارد ریال اوراق مشارکت برای بازآفرینی محله نفرآباد

تخصیص ۲۵۰۰میلیارد ریال اوراق مشارکت برای بازآفرینی محله نفرآباد

عضو شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد: سرانجام با پیگیری های انجام شده در خصوص تخصیص اوراق مشارکت جهت بازآفرینی بافت فرسوده محله نفرآباد شهرری، وزیر کشور با تخصیص اوراق به میزان ۲۵۰۰ میلیارد ریال موافقت کرد.

به گزارش شهردارآنلاین؛ احمد علوی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن تقدیر از وزیر کشور برای این تصمیم، اظهار امیدواری کرد: نوسازی محله نفرآباد هر چه سریعتر آغاز شود.

وی پیش از این و در جریان ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران نسبت به تسریع در ظرفیت استفاده از اوراق مشارکت گفته بود: بر اساس بند «ه» تبصره ۵ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کشور و با استناد به ماده ۷۳ قانون تشکیلات و وظایف شوراهای شهر و انتخاب شهرداران به شهرداری تهران تذکر داده می‌شود تا مقدمات لازم به منظور تجهیز منابع مالی برای برای نوسازی بافت های فرسوده اطراف حرم حضرت عبدالعظیم، خصوصاً محله نفرآباد را فراهم کند.

به گفته علوی، شهرداری با استفاده از ظرفیت موجود در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ که مبتنی بر تأمین ۲۵ درصد اصل و سود اوراق توسط دولت است، این امکان را می یابد که موضوع را به انجام رساند.

وی در آن جلسه خاطر نشان کرد: با توجه به وضعیت مالی شهرداری تهران و اقدامات انجام شده توسط سایر کلانشهرها به منظور جذب و در اولویت قرار گرفتن ظرفیت محدود اوراق مشارکت، شهرداری باید لایحه ای ۲ فوریتی تا حداکثر ۱۵ شهریور ماه به شورا ارائه و موضوع را در نهادهای ذیربط وزارت کشور، بانک مرکزی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور پیگیری کند.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط