1400/11/18-13:59
شهردار منطقه ۴ خبر داد:

ایجاد قرارگاه های تحول اجتماعی در شمال شرق تهران

ایجاد قرارگاه های تحول اجتماعی در شمال شرق تهران

شهردار منطقه ۴ تهران در اولین جلسه قرارگاه اجتماعی گفت: استفاده از ظرفیت های مردمی محلی علی الخصوص ‌در محله های کم برخوردار و مساجد راهکار مناسبی برای رفع مشکلات و کاهش آسیب های اجتماعی است.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۴ تهران؛ "محمدرضا پوریافر" ضمن تبریک ایام الله خجسته دهه فجر افزود: هم‌افزایی نهادهای دولتی با نهادهای مردمی برای کاهش آسیب ها بی شک موثر است و عملیاتی کردن تحول اجتماعی با بهره‌گیری از ظرفیت مردمی شکل خواهد گرفت.

او افزود: در گام نخست قرارگاه های اجتماعی تکمیل شناسنامه و شناسایی نقاط ضعف و قوت محله ها و همچنین شناسایی آسیب‌ها، تهدیدها و فرصت‌ها در اولویت قرار دارد.

شهردار منطقه ۴ ادامه داد: این قرارگاه ها می تواند با هویت بخشی به مساجد به عنوان نهادی پویا، فعال و اثرگذار با محوریت آموزه های دینی در جهت پاسخگویی به نیازهای اساسی مردم با فراهم بودن زمینه مشارکت مردمی، ایجاد تقویت امنیت در سطح محله ها و کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش آفرینی کنند.

پوریافر با اشاره به اجرای چند پروژه  توسعه محلی در راستای ایجاد امنیت و آرامش برای خانواده ها در استفاده از ظرفیت های  شهری گفت: نظارت بیشتر در محدوده بوستان جنگلی لویزان، افزایش روشنایی نقاط بی دفاع خیابان هنگام و شیان، بازپیرایی بوستان یاس فاطمی و .. از دیگر اقدامات پیش بینی شده در طرح قرارگاه اجتماعی است.

او به اختصاص فضاهای مناسب برای اشتغال زدایی و توانمندسازی آسیب دیدگان اجتماعی اشاره کرد و گفت: منطقه ۴ دارای ظرفیت های خوبی برای توانمند سازی و آموزش آسیب دیدگان اجتماعی و افراد بی خانمان در طرح قرارگاه اجتماعی با همکاری نهادها و خیرین است.

او در پایان اظهار امیدوای کرد و گفت: امید است با هم افزایی و همفکری و با استفاده از ظرفیت ها در جهت پاکسازی و حرکت به سمت محله های سالم و سبک زندگی اسلامی قدم برداریم.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط