1400/11/19-12:43
به مناسبت هشتادمین سالگرد ورود مهاجران لهستانی بررسی شد:

اجرای مراسم "تکریم مهمان نوازی ایرانیان از لهستانی ها"/ نصب کتیبه تاریخی در آرامستان دولاب

اجرای مراسم "تکریم مهمان نوازی ایرانیان از لهستانی ها"/ نصب کتیبه تاریخی در آرامستان دولاب

سفیر لهستان در جلسه هم اندیشی با شهردار منطقه ۱۴ اجرای ویژه برنامه های فرهنگی با موضوع تکریم "مهمان نوازی ایرانیان ازمهاجران لهستانی" را بررسی کردند.

به گزارش شهردارآنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۴؛ ماچی فائوکوفسکی سفیر لهستان در نشست صمیمانه با شهردار منطقه ۱۴ با اشاره به مناسبت هشتادمین سالگرد ورود مهاجران لهستانی و پناهنده شدن آنها از شوروی به ایران گفت: درصدد هستیم مراسم بزرگداشتی همراه با ویژه برنامه های مختلف فرهنگی همراه با نصب کتیبه تاریخی در آرامستان دولاب به اجرا درآوریم و مایلیم مدیریت شهری نیز در برپایی این برنامه همکاری و مشارکت کند.

وی مهمان نوازی ایرانیان و آسایش و آرامشی که مهاجران لهستانی در سال ۱۹۴۲ داشتند را بسیار ارزشمند برشمرد و افزود: یادآوری این تاریخ و آشنایی بیش از پیش ایرانیان با جزئیات این واقعه از اهداف این بزرگداشت است.

سفیر لهستان در ادامه در خصوص اجرای پروژه های مشترک احیای فضاهای شهری، احیای آثار تاریخی و طرح های زیست محیطی نیز اعلام آمادگی کرد.

محمد امین سالاری پور شهردار منطقه ۱۴ نیز ضمن معرفی منطقه و بیان خصوصیات ویژه ای که باعث شده این منطقه به دارالمومنین تهران شهرت یابد، گفت: برای برنامه ریزی جهت اجرای ویژه برنامه ها با عنوان هفته فرهنگی در آبان ماه سال آینده و یادبود مهمان نوازی ایرانیان آمادگی کامل داریم و این فرصت را مغتنم می شماریم.

سالاری پور یادآوری مهمان نوازی ایرانیان از مهاجران لهستانی در متن کتیبه تاریخی را مهم برشمرد و نامگذاری روزی برای ارج نهادن به این خصوصیت ایرانی ها و دلجویی از مهاجران و پناهنده ها را پیشنهاد داد.

طرح بحث خواهرخواندگی تهران با پایتخت لهستان و اجرای پروژه های مشترک محیط زیستی از دیگر موارد مورد بررسی در این جلسه بود.

این دیدار با حضور سفیر لهستان و تیم همراه، نماینده مرکز ارتباطات و اموربین الملل شهرداری تهران، شهردار منطقه ۱۴، تعدادی از معاونان و مدیران شهرداری منطقه ۱۴ در سالن همایش ساختمان مرکزی شهرداری این منطقه برگزار شد و با اهدای یادبودی از دروازه قدیم دولاب از سوی شهردار منطقه ۱۴ به سفیر لهستان پایان یافت.

نظرات

captcha

اخبار مرتبط